پروژه کلاهبرداری کربلا کوین

پروژه کلاهردای

 

کلاهبرداران ارزهای دیجیتال این بار با هدف قرار دادن احساسات مردم و سواستفاده از اعتقادات و باورهای مذهبی پروژه کلاهبرداری به نام کربلاکوین  را راه اندازی کرده اند.این کلاهبرداران مدعی هستند که پول کاربران را به یک رمز ارز چند صد هزار دلاری تبدیل می کنند.

آنها در تبلیغات گسترده خود عنوان می کنند که بخشی از درآمد این پروژه جهت اهدای وام قرض الحسنه و اشتغال آفرینی مورد استفاده قرار می گیرد.

انجمن فناوران بلاکچین ایران به شدت در مورد این پروژه و موارد مشابه هشدار داد. انجمن بلاکچین ایران همواره در بیانیه ها و اعلان های خود سعی در معرفی پروژه های کلاهبرداری و تبیین مولفه های این پروژه ها به کاربران داشته است که پروژه مورد اشاره تمامی مولفه های یک پروژه فریبکارانه را داراست.

از همین رو مدیر انجمن بلاکچین در مصاحبه ای اعلام کرد  ازآنجا که رمزارزها رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند، این موضوع ابزار خوبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است. کلاهبرداران در ابتدا حس طمع در مردم ایجاد می‌کنند و در مرحله بعد با سهولت هرچه‌تمام‌تر رمزارزهای تقلبی را به مردم می‌فروشند.

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری با سود ثابت اظهار کرد: وعده پرداخت سود ثابت یا غیرمنطقی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاهبرداری در یک پروژه رمزارزی است؛ بنابراین اگر مردم به این نکته توجه داشته باشند می‌توانند تا حدود زیادی متوجه پر ریسک بودن هر پروژه یا دعوت به سرمایه‌گذاری شوند؛ بارها دیده‌ایم رمزارزی را به وجود می‌آورند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده تبلیغ کرده و آن را بسیار زیبا جلوه می‌دهند؛ اما در واقع این نوع رمزارزها با وعده پرداخت سود ثابت و غیرمنطقی، برای کلاهبرداری است، باید توجه داشت که پرداخت سود ثابت از توانایی‌های حاکمیت، آن هم روی پول ملی کشور است. هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که بازارها همیشه سودده هستند تا به مردم ماهیانه سود پرداخت کند.

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین گفت: یکی دیگر از عواملی که این بازار را پر ریسک می‌کند، وعده رشد قطعی قیمت است. مثلا در ابتدا یک رمزارز را بدون نیاز به‌ زمان و هزینه ایجاد می‌کنند، سپس در تبلیغات آن می‌گویند که این رمزارز قطعاً رشد پیدا می‌کند؛ اما این گونه نیست. مانند رمزارزی که یک خواننده در خارج از کشور معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط