فعالسازی پروتکل میتریل در شبکه کاردانو

راه اندازی میتریل روی شبکه کاردانو

 

در یک توسعه قابل توجه برای اکوسیستم کاردانو، پروتکل مبتنی بر سهام، Mithril، به طور رسمی در شبکه اصلی Cardano فعال شد. میتریل قرار است نقش مهمی در بهینه‌سازی همگام‌سازی داده‌های Cardano ایفا کند و در نتیجه راه را برای مشارکت گسترده‌تر در شبکه هموار کند.

 

این سیستم از ذینفعان متعددی تشکیل شده است که بر اساس سهام خود به عنوان «امضاکننده» عمل می کنند. این امضاکنندگان گواهی‌های خاصی را تأیید می‌کنند که عکس‌های فوری بلاک چین را تأیید می‌کنند. یک جمع‌کننده با جمع‌آوری این امضاها، ایجاد زنجیره‌ای از گواهی‌ها و متعاقباً ارائه عکس‌های فوری تأیید شده از بلاک چین به مشتریان وارد عمل می‌شود.

 

مشتریان در انتهای دریافت این عکس‌های فوری و گواهی‌ها هستند که دانلود، تأیید و استفاده می‌کنند. این مکانیسم با اطمینان از احراز هویت تصاویر فوری بلاک چین، امنیت شبکه را افزایش می دهد، بنابراین داده های قابل اعتمادی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

 

Mithril در آگوست 2022 با هدف تسریع رشد کاردانو از طریق امکان مشارکت بیشتر در شبکه معرفی شد. این کار با راه‌اندازی یک گره کامل Cardano، بازیابی یک عکس فوری تأیید شده از وضعیت فعلی بلاک چین به این مهم دست می‌یابد. نتیجه آن  کاهش در زمان همگام سازی سطوح امنیتی  و در عین حال مشارکت آسان کاربران در شبکه ، حتی بدون اجرای یک گره کامل است.

 

این راه حل در زمان حساسی ارائه می شود که اجرای یک گره کامل Cardano به دلیل افزایش اندازه بلاک چین به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود.

Mithril با کاهش قابل توجه زمان و منابع مورد نیاز برای اجرای یک گره کامل، این مشکل را با موفقیت کاهش می دهد و به افراد بیشتری اجازه می دهد تا در شبکه درگیر شوند. استقرار کلاینت ها و برنامه های کاربردی لایت اکنون با حفظ امنیت امکان پذیر است.

 

علاوه بر این، پروتکل Mithril مشارکت در فرآیندهای حکمرانی و رأی گیری Cardano را بدون نیاز به دانلود یک گره کامل توسط کاربران گسترش می دهد. این امر تمرکززدایی و توزیع کاردانو را تقویت می کند و از تعداد قابل توجهی از افراد در فرآیند تصمیم گیری استقبال می کند.

این توسعه یک گام اساسی برای شبکه Cardano است، زیرا مشارکت گسترده‌تری را ایجاد می‌کند، تصمیم‌گیری غیرمتمرکزتر را تقویت می‌کند و امنیت کلی را از طریق پروتکل Mithril تقویت می‌کند.

 

در حالی که راه اندازی Mithril یک نقطه عطف تکنولوژیکی بزرگ برای Cardano است، تأثیر قیمت آن ممکن است زمان ببرد تا به طور کامل تحقق یابد. از لحاظ تاریخی، ارتقای قابل توجهی که قابلیت‌های بلاک چین را افزایش می‌دهد، اغلب راه را برای افزایش قیمت درازمدت هموار می‌کند، اما اثرات آن به ندرت فوری است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط