تاثیر تایید صندوق بورس بیت کوین از نگاه JPMorgan

صندوق سزمایه گذاری بورس

تایید ETF ممکن است نقدینگی بیت کوین را تقویت کند، اما تغییر دهنده بازی نخواهد بود-JPMorgan

 

طبق گزارش JPMorgan، ETF های اسپات بیت کوین در کانادا و اروپا بدون جلب توجه زیاد سرمایه گذاران در دسترس بوده است.

بر اساس گزارش نیکلاوس پانیگیرتزوگلو، مدیر عامل JPMorgan، تایید احتمالی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) تغییر دهنده بازی برای بازارهای رمزنگاری نخواهد بود، اگرچه ممکن است به نفع ارزهای دیجیتال پیشرو باشد.

پانیگیرتزوگلو ، بخشی از تیم استراتژی بازار جهانی JPMorgan مستقر در لندن است. او معتقد است که یک ETF بیت کوین  در ایالات متحده تأثیری مشابه آنچه در کانادا و اروپا مشاهده می شود، دارد، جایی که ETF های بیت کوین برای مدتی وجود داشته اند.

طبق گزارشی که بلومبرگ ارائه کرده است، ETFهای بیت کوین در دو سال گذشته به طور کلی “علاقه سرمایه گذاران کمی” را در سایر حوزه های قضایی به خود جلب کرده اند و پیشتر نیز “نفعی از خروج سرمایه گذاران از صندوق های ETF طلا نداشته اند.

” این استراتژیست همچنین مزایای دریافت چراغ سبز صندوق بیت کوین در آمریکا را می بیند. “به گفته پانیگیرتزوگلو:

یک تاییدیه می تواند نقدینگی بیشتری را به بازارهای بیت کوین بیاورد، اما همچنین می تواند منجر به مهاجرت فعالیت های معاملاتی از محصولات آتی BTC شود.

دیدگاه پانیگیرتزوگلو در جهتی متفاوت از انتظارات بالایی است که در مورد تایید ETF بیت کوین در ایالات متحده وجود دارد.

لری فینک، مدیر عامل بلک راک، طی مصاحبه ای در 6 جولای، پیشنهاد کرد که سرمایه گذاران می توانند به بیت کوین به عنوان پوششی در برابر تورم و کاهش ارزش ارزهای فیات روی آورند.

فینک گفت:

«بیایید واضح بگوییم: بیت کوین یک دارایی بین المللی است. طبق گزارش وزارت کار، نرخ تورم سالانه برای ایالات متحده برای 12 ماه منتهی به ماه مه 4.0 درصد بوده است.

موفقیت مداوم بلک راک در پر کردن ETFها منجر به خوشبینی شده است که تلاش آن برای ETF بیت کوین نیز ممکن است موفق باشد.

بر اساس داده های اریک بالچوناس و جیمز سیفارت در بلومبرگ اینتلیجنس، تنها یکی از 550 صندوق ثبت شده توسط این شرکت تا به امروز رد شده است. درخواست بلک راک با موجی از ثبت مجدد در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) همراه شد .

Invesco، Fidelity، WisdomTree و ARK Invest در میان طرفدارانی بودند که در صف تایید مقررات بودند. چندین درخواست در گذشته توسط SEC رد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط