آیا SEC بازار کریپتو را به سمت یک افزایش صعودی هدایت می کند؟

sec ممکن است بازار را صعودی کند

علیرغم زیان های قابل توجهی که در سال 2022 متحمل شد، بازار کریپتو در این سال شاهد بهبود قابل توجهی بود و بیت کوین (BTC) بیش از 80 درصد از ابتدای سال تا کنون افزایش یافت. از آنجایی که بسیاری از آلتکوین ها حتی از این عملکرد پیشی گرفته اند، سر و صدای صنعت مملو از گمانه زنی ها در مورد پایان بازار نزولی و طلوع یک چرخه صعودی دیگر است.

جالب اینجاست که کاتالیزورهای بالقوه این بازار صعودی ممکن است محدود به هاوینگ برنامه ریزی شده بیت کوین یا چرخه های طبیعی بازار نباشد. در عوض، به نظر می رسد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ، ممکن است نقش مهمی در دامن زدن به این افزایش پیش بینی شده داشته باشد.

 

به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین تنظیم‌کننده‌ها در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، تصمیمات SEC به‌طور غیرقابل انکاری سایه‌های طولانی بر بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. اقدامات قانونی کمیسیون علیه ریپل در اواخر سال 2020 و به دنبال آن پیگیری های مشابه علیه کوین بیس و بایننس، به طور قابل توجهی بر قیمت دارایی های دیجیتال مختلف تأثیر گذاشت.

با این حال، نقش SEC صرفاً نقش برهم زننده بازار نیست. یک تحول اخیر، که در آن قاضی آنالیسا تورس به نفع ریپل در یک دادخواست SEC حکم داد، گواهی بر این است. تصمیم قاضی، مبنی بر اینکه تقریباً تمام فروش های XRP به عنوان معاملات اوراق بهادار واجد شرایط نیستند، تأثیر مثبت فوری و قابل توجهی بر قیمت XRP و سایر آلتکوین ها داشت. با توجه به این شرایط، اگر SEC پرونده های جاری خود را علیه غول های صنعت Coinbase و Binance از دست بدهد، به طور بالقوه می توانیم شاهد رشد قابل توجهی در بازار باشیم.

پتانسیل ETF بیت کوین اسپات

 

تصمیمات SEC همچنین پیامدهای قابل توجهی بر احتمال وجود صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده در دهه گذشته داشته است، تنظیم کننده به طور مداوم چنین برنامه هایی را از چندین نهاد از جمله Grayscale، Ark Invest و Fidelity رد کرده است.

با این حال، سناریو در اواسط ژوئن زمانی که بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، برای یک ETF بیت کوین درخواست داد، تغییر کرد. این حرکت که توسط شرکت‌های دیگر تکرار شد و سابقه چشمگیر بلک راک با برنامه‌های ETF (575 مورد تایید به تنها 1 مورد کاهش یافت)، باعث افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شد و برای اولین بار در چند ماه گذشته آن را از 30000 دلار عبور داد.

در حالی که SEC در ابتدا درخواست های اخیر را به عنوان “ناکافی” رد کرد، بلک راک و سایر متقاضیان پرونده های خود را اصلاح کردند. اخیراً، SEC درخواست BlackRock را پذیرفته است، بنابراین روند بررسی رسمی را آغاز کرده است.

اگرچه این فرآیند ممکن است طولانی باشد، اما تایید نهایی یک ETF بیت کوین در ایالات متحده می تواند تأثیری عظیم و فوری بر کل بازار داشته باشد. به هر حال، بیت کوین در میان تصویب اولین ETF معاملات آتی BTC در ایالات متحده در اواخر سال 2021، به ATH فعلی خود یعنی 69000 دلار رسید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی ایجاد شده است. خوانندگان باید قبل از انجام هر گونه اقدامی در رابطه با ارزهای دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط