۹ ارز از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در می 2023

بهترین ارزها برای سرمایه گذاری

۹ ارز از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در می 2023

زمانی که صحبت از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به میان می آید، قبل از تصمیم گیری برای خرید سکه یا توکن، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. ارزش بازاریک عامل مهم است، زیرا به شما ایده می دهد که چقدر کوین ارزش دارد و پتانسیل رشد آن چقدر است. اما در گنار آن مهم است که به ثبات کلی ارز دیجیتال و همچنین پتانسیل آن برای رشد بلندمدت نگاه کنید. این به معنای در نظر گرفتن عواملی مانند فناوری پشت سکه یا توکن، پذیرش و استفاده از آن در برنامه های کاربردی دنیای واقعی و هرگونه مشارکت یا همکاری ممکن است. ما همه این عوامل را در نظر گرفته‌ایم و فهرستی از 9 ارز دیجیتال برتری که می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید ارائه کرده‌ایم.

این توکن‌های رمزنگاری به شرح زیر است:

بیت کوین (BTC) ،اتریوم (ETH) ،میکر (MKR) ،چین لینک (LINK) ،لایت کوین (LTC) ،رندر (RNDR) توکن (EGLD) MultiversX ،آربیتروم (ARB) بت (BAT)

بیت کوین (BTC)

بیت کوین، پیشگام ارزهای دیجیتال، در سال 2009 توسط فرد یا گروهی مرموز به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. با وجود فراز و نشیب هایش، بیت کوین همچنان یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است. موقعیت آن به عنوان اولین ارز دیجیتال، همراه با شبکه قوی حامیان آن و پذیرش توسط موسسات اصلی، به حفظ آن در خط مقدم صنعت کمک کرده است. دفتر کل بلاک چین با حل معماهای رمزنگاری پیچیده، فرآیندی به نام “اثبات کار”، که صحت و یکپارچگی هر تراکنش در شبکه را تضمین می کند، ایمن می شود. محبوبیت بیت کوین منجر به افزایش قابل توجه ارزش آن در طول سال ها شده است. در ماه مه 2016، بیت کوین را می توان با قیمت حدود 500 دلار خریداری کرد. اگرچه ارزش بیت کوین از آن زمان به طور قابل توجهی در نوسان بوده است، اما انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان داده است. در سال گذشته، بیت کوین کاهش 65 درصدی در ارزش بازار خود را تجربه کرد و در آغاز سال 2023، در محدوده 17500 تا 18000 دلار معامله شد. با این حال، پس از افزایش قیمت، قیمت بیت کوین افزایش یافته است و در حال حاضر بین 26000 تا 28000 دلار ارزش گذاری شده است.

اتریوم (ETH)

در سال 2013، یک برنامه نویس رایانه جوان به نام ویتالیک بوترین، وایت پیپری نوشت که بعداً پایه و اساس اتریوم شد. اتریوم نوع خاصی از ارز دیجیتال است که به عنوان پلتفرمی برای فناوری بلاک چین نیز عمل می کند. به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، از جمله قراردادهای هوشمند که به طور خودکار اقدامات خاصی را در صورت برآورده شدن شرایط خاص انجام می‌دهند، در بین توسعه‌دهندگان محبوب شده است. علاوه بر این، اتریوم امکان ایجاد و مبادله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را فراهم می‌کند که در سال‌های اخیر در دنیای هنر طوفان به پا کرده است. ارزش آن از حدود 11 دلار در آوریل 2016 به بیش از 3000 دلار در آغاز مارس 2022 رسیده است که بیش از 27000 درصد افزایش داشته است. با این حال، مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، اتریوم نوسانات بازار را تجربه کرده است، از جمله کاهش قابل توجهی به پایین‌ترین قیمت سالانه 1091 دلار در 9 نوامبر 2022، قبل از بازگشت به حدود 1800 دلار. علیرغم این نوسانات، اتریوم همچنان یک ارز دیجیتال قابل اعتماد است و باید در ماه مه امسال جزء ضروری سبد سرمایه گذاری شما باشد.

 (MKR) Maker

یک پروتکل انقلابی است که قدرت و نظارت بر یک ارز دیجیتال جذاب به نام DAI را بر عهده دارد. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، DAI با متصل شدن به دلار آمریکا از طریق یک فرآیند منحصر به فرد به نام وثیقه رمزنگاری، ارزش ثابتی را حفظ می کند. میکر توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی شود بلکه توسط یک سازمان غیرمتمرکز قابل توجه به نام MakerDAO اداره می شود. این سازمان مستقل به کاربران خود این امکان را می دهد که با دادن رأی خود در مورد موضوعات مهم، فعالانه در فرآیند تصمیم گیری شرکت کنند. با داشتن توکن MKR، بخشی از این جامعه تاثیرگذار می شوید و در شکل دادن به آینده پلتفرم حرفی برای گفتن دارید. پلتفرم MakerDAO با استفاده از موقعیت های بدهی وثیقه ای (CDP) که کاربران را ملزم به سپرده گذاری وثیقه مانند اتریوم در ازای تولید DAI می کند، ثبات DAI را حفظ می کند.

 (LINK) Chainlink

این ارز یکی از هیجان انگیزترین و منحصربفردترین ارزهای رمزنگاری شده موجود است. از یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل برای برقراری ارتباط امن بین بلاک چین ها استفاده می کند. علاوه بر این، زیرساخت انعطاف‌پذیر آن را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از هر API استخراج کند، با طرح‌های موجود ترکیب کند و با هر بلاک چین فعلی یا آینده ارتباط برقرار کند.

Chainlink با مشارکت خود با Google، در جهت تثبیت خود به عنوان یک ارز قابل اعتماد و مطمئن گام های بلندی برداشته است. زمانی که Chainlink برای اولین بار عرضه اولیه سکه خود (ICO) را راه اندازی کرد، توانست در یک ماه 32 میلیون دلار به دست آورد. هدف این پروژه برای اتصال بلاک چین های عمومی با منابع داده خارجی، سرمایه گذاران را مجذوب خود کرد. در حالی که در ژانویه 2023 با قیمت 5.5 دلار شروع به معامله کرد، ارزش Chainlink از آن زمان رشد کرده است. با ادامه رشد صنعت DeFi، انتظار می رود تقاضا برای اوراکل های Chainlink افزایش یابد. کارشناسان در مورد چشم انداز LINK خوش بین هستند .

لایت کوین (LTC)

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که از زمان عرضه در 13 اکتبر 2011 امتحان خود را پس داده است. این ارز مبتنی بر پروتکل بیت کوین است اما با تغییراتی قابل توجه. این شبکه به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که زمان‌های تأیید تراکنش‌های آنی بیشتری را در مقایسه با بیت‌کوین فراهم می‌کند. یکی از قابل توجه ترین دستاوردهای آن، پذیرش Segregated Witness (SegWit) در سال 2017 است که راه را برای تراکنش های کارآمدتر در شبکه هموار کرد. علاوه بر این، لایت کوین اولین تراکنش شبکه لایتنینگ را تکمیل کرد و شهرت خود را به عنوان یک ارز دیجیتال سریع و قابل اعتماد بیشتر کرد. در نتیجه، LTC اغلب به عنوان “نقره به طلای بیت کوین” شناخته می شود. مجموع عرضه لایت کوین (LTC) به 84 میلیون سکه محدود شده است که به آن کمیابی مشابه بیت کوین (BTC) می دهد. لایت کوین در سال 2021 زمانی که در 10 مه به بالاترین ارزش خود یعنی 410.26 دلار رسید، خبرساز شد

توکن رندر(RNDR)

رندر توکن یک تغییر دهنده بازی در دنیای رندر گرافیکی است که به هنرمندان و استودیوها قدرت محاسباتی اضافی مورد نیاز خود را ارائه می دهد. این شبکه برای همه باز است و ماینرهایی که ظرفیت واحد پردازش گرافیکی اضافی دارند می‌توانند آن را به آن منتقل کنند.  رندر زاییده فکر Otoy، یک شرکت گرافیکی است که در صنعت ابر شناخته شده است. فهرست اخیر آن در Coinbase آن را به عنوان یکی از دارایی های دیجیتال با عملکرد برتر در سال 2023 در کانون توجه قرار داده است. تنها در چند ماه کوتاه، ارزش RNDR تا 285 درصد افزایش یافته است. و تنها در ماه گذشته، قیمت بیش از 61 درصد افزایش یافته است.

MultiversX (EGLD)

MultiversX (EGLD) یک شبکه بلاک چین است که برای تسهیل برنامه های کاربردی جدید و نوآورانه برای افراد، شرکت ها و به طور کلی جامعه طراحی شده است. این شبکه به خود می بالد که بسیار مقیاس پذیر، ایمن و همچنین در کار خود غیرمتمرکز است. هدف نهایی آن ایجاد یک تعامل یکپارچه و مسحورکننده بین دنیای واقعی و قلمرو متاورس است و قلمرو جدیدی از امکانات را برای کاربران باز می کند. MultiversX (EGLD) با تأکید بر تعامل مثبت و مکمل، آماده است تا نحوه تجربه ما از دنیای اطراف را تغییر دهد. این ارز که قبلاً با نام Elrond شناخته می شد، به تازگی با ثبت نام در Upbit، یکی از برترین صرافی های ارزهای دیجیتال، حرکت بزرگی انجام داده است. با ارزش بازار فعلی بیش از 1 میلیارد دلار و قیمت 42.92 دلار، MultiversX  قطعا ارز دیجیتالی است که باید در هفته ها و ماه های آینده به آن توجه داشت.

آربیتروم (ARB)

آربیتروم یک راه حل شناخته شده مقیاس بندی لایه دو (L2) برای اتریوم است که از جمع آوری های خوش بینانه برای بهبود جنبه های مختلف شبکه اتریوم استفاده می کند. آربیتروم با رویکرد نوآورانه خارج از زنجیره خود، بخش عمده‌ای از محاسبات و حجم کار ذخیره‌سازی را از شبکه اتریوم دور می‌کند و امکان خروجی بیشتر و هزینه‌های کمتر را فراهم می‌کند. این پلتفرم توسط ارز دیجیتال خود، ARB، اداره می شود که برای تصمیم گیری در Arbitrum DAO استفاده می شود. با رشد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، آربیتروم به یک انتخاب محبوب برای توسعه‌دهندگان و کاربرانی تبدیل شده است که خواهان تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر در شبکه اتریوم هستند.

بت (BAT)

این توکن دیجیتال کلید یک پلتفرم تبلیغاتی جدید انقلابی است که مبتنی بر فناوری بلاک چین است. BAT  به عنوان واحد پاداش اولیه ای عمل می کند که بین کاربران، ناشران و تبلیغ کنندگان رد و بدل می شود. با هدف تکان دادن صنعت عظیم 500 میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتال، بت (BAT) از زمان راه‌اندازی خود در سال 2017 پیشرفت‌هایی را طی کرده است. قیمت این توکن در حال حاضر 350 درصد نسبت به قیمت پیشنهادی اولیه‌اش و مرورگر Brave افزایش یافته است. هر سال بیش از 25 میلیون کاربر جذب کرده است. همانطور که افراد بیشتری نسبت به مسائل امنیتی اینترنت آگاه می شوند و فناوری بلاک چین به سمت جلو می رود، پیش بینی می شود که حرکت رو به رشد BAT ادامه یابد.

 نتیجه گیری

به طور خلاصه، ارزهای دیجیتال به یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذارانی تبدیل شده اند که به دنبال گسترش سبد سرمایه گذاری خود هستند. با پذیرش و محبوبیت روزافزون آنها، واضح است که ارزهای دیجیتال فقط یک مد گذرا نیستند. با این حال، چالش شناسایی امیدوارکننده ترین سرمایه گذاری ها در این بازار همیشه در حال تغییر است. در نهایت، بهترین ارز دیجیتال برای خرید به اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک شما بستگی دارد. اما با صرف زمان برای تحقیق و تجزیه و تحلیل عوامل مختلف مانند ارزش بازار، ثبات و فناوری، در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری آگاهانه و افزایش شانس موفقیت خود در بازار کریپتو خواهید بود.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط