۳ دلیل افزایش قیمت بیت کوین به 29 هزار دلار

قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد افزایش یافته است – حرکتی که منجر به انحلال‌های(liquid) زیادی شد که انتظار می‌رود اکثر آنها کوتاه(short) باشند. جالب اینجاست که این امر در بحبوحه زمان عدم قطعیت قابل توجه در ایالات متحده از نظر وضوح نظارتی رخ می دهد.

SEC اخیراً دو شکایت علیه صرافی‌های پیشرو بایننس و کوین بیس و ارزهای دیجیتال تنظیم کرده است که هر دوی آنها قوانین اوراق بهادار را نقض کرده‌اند. بنابراین، چرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است؟ خوب، در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد.


BlackRock برای ETF بیت کوین ثبت نام کرد

بلک راک بزرگترین مدیر دارایی جهان است و گام بزرگی در جهت مشروعیت بخشیدن به بیت کوین به عنوان یک طبقه دارایی که ارزش سرمایه گذاری دارد، برداشت. این شرکت برای یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست داد.

اگرچه ممکن است این یک داستان قدیمی به نظر برسد، اما یک تفاوت ارزشمند بین BlackRock و سایر شرکت‌هایی که تاکنون برای یک بیت‌کوین ETF ثبت کرده‌اند، وجود دارد. بلک راک دارای نرخ موفقیت ETF با SEC از 575 به 1 است.

درست است. بلک راک 576 درخواست ثبت کرده است و تنها یکی از آنها رد شده است. و همان یک درخواست رد شده تقریباً یک دهه پیش بود.

نیازی به گفتن نیست، انتظار می‌رود که یک ETF بیت‌کوین تایید شده پیامدهای قابل‌توجهی بر کل صنعت داشته باشد، زیرا باعث مشروعیت بخشیدن به این دارایی می شود و به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهد بدون نگرانی‌های اساسی که در حال حاضر با آن مواجه هستند، وارد شوند. به نظر می رسد که بازار در نهایت به این اخبار واکنش درستی نشان داده است.

درخواست های بیشتر برای ETF  بیت کوین

موارد فوق به سایر شرکت های بزرگ بال داده است تا تلاش های خود را تجدید کنند یا از صفر شروع کنند.

WisdomTree – یک شرکت مالی جهانی – بار دیگر در تلاش است تا یک ETF بیت کوین را در ایالات متحده راه اندازی کند.

Invesco – یکی دیگر از شرکت‌های مدیریت سرمایه‌گذاری با حدود 1.4 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت – نیز مجدداً برای یک ETF بیت کوین درخواست داد. این شرکت برای اولین بار در سال 2021 در ارتباط با Galaxy Digital در SEC ثبت نام کرد.

به نظر می رسد که برنامه BlackRock به لطف شهرت، قد و اندازه این شرکت، امیدواری زیادی به اجرای برنامه داده است.

تبادل ارز دیجیتال EDX با پشتیبانی وال استریت فعال می شود

بر اساس پوشش اخیر CNBC، یک صرافی ارزهای دیجیتال به نام EDX، که توسط شرکت چارلز شواب، پشتیبانی می‌شود، از دیروز راه‌اندازی شده و به طور رسمی تجارت خود را آغاز کرده است. چارلز شواب شرکت بزرگ کارگزاری، بانکی و خدمات مالی آمریکایی است. جالب است بدانید که این صرافی اجازه داد و ستد ارزهای دیجیتال منتخبی مانند BTC، ETH، LTC، و BCH را می دهد – هیچ یک از این ارزها در شکایت اخیری که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه کوین بیس و بایننس ارائه کرده است، «اوراق دارایی رمزنگاری» نامیده نشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط