ادامه کاهش قیمت در بخش کریپتو به دلیل اقدامات SEC


اقدام اخیر SEC باعث ایجاد ابهام در بخش کریپتوکارنسی شده و باعث کاهش قیمت ها و درگیری های قانونی می شود.

بخش کریپتوکارنسی با عدم اطمینان مجدد مواجه است زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه دارایی هایی که ممکن است اوراق بهادار در نظر گرفته شوند، اقدام می کند. این توسعه تأثیر قابل توجهی بر روی ارزهای رمزنگاری برجسته مانند Cardano (ADA)،Solana (SOL) و Polygon  (MATIC)  داشته است و باعث کاهش ارزش آنها و ایجاد نگرانی در مورد پایداری طولانی مدت آنها شده است.

کاهش قیمت و خروج سرمایه

طی 24 ساعت گذشته، ADA، SOL و MATIC به طور متوسط ​​23 درصد کاهش ارزش خود را تجربه کرده اند. علاوه بر این، این ارزهای دیجیتال مجموعا شاهد خروج سرمایه 6.04 میلیارد دلاری تنها در یک روز بوده اند.  کاردانو در حال حاضر با قیمت 0.24 دلار معامله می شود که نشان دهنده زیان روزانه 23.62٪ و کاهش هفتگی بیش از 35٪ است. به طور مشابه،SOL طی 24 ساعت 21.81 درصد سقوط کرده است و اکنون با قیمت 14.64 دلار معامله می شود، در حالی که MATIC با کاهش 26 درصدی در یک روز مواجه است که در حال حاضر 0.58 دلار ارزش دارد.

دعاوی حقوقی SEC و طبقه بندی دارایی

رونمایی اخیر SEC از شکایت های پرحجم علیه بایننس و کوین بیس، افت قیمت ارزهای دیجیتال را تشدید کرده است. این شکایت‌ها حول فهرست اوراق بهادار ثبت‌نشده ادعایی هستند، با استدلال SEC که دارایی‌هایی مانند ADA، MATIC، و SOL، صادر شده توسط بنیادها، شرکت‌ها یا مرتبط با پروتکل‌ها، باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند. اقدامات SEC بر دارایی‌های دیگر مانند SAND، FIL، AXS، CHZ، FLOW، ICP، NEAR، VGX، DASH و NEXO نیز تأثیر گذاشته است.

پایان پشتیبانی رابینهود

با افزودن فشار نزولی روی قیمت‌ها، Robinhood، یک برنامه تجاری محبوب بدون کمیسیون، برنامه‌های خود را برای توقف پشتیبانی از ADA، MATIC و SOL از 29 ژوئن اعلام کرد.

ارزش بازار اختلافات و راهبردهای حقوقی

بنیادهای ADA، SOL و MATIC ادعاهای SEC را رد کرده اند. به عنوان مثال، بنیاد سولانا تاکید کرده است که SOL یک پروژه اوراق بهادار نیست، بلکه یک پروژه جامعه محور و متکی به تعامل غیرمتمرکز است. کاردانو همچنین طبقه بندی ADA به عنوان یک اوراق بهادار را مورد مناقشه قرار داده است. بایننس نسبت به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ابراز ناامیدی کرده است و متعهد به شرکت در بحث های حسن نیت برای حل و فصل مذاکره است.

مقایسه با کیس ریپل

نبردهای حقوقی مشابهی مانند شکایت SEC علیه ریپل در دسامبر 2020 به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق فروش توکن XRP ظاهر شده است. پرونده ریپل همچنان ادامه دارد و هر دو طرف منتظر قضاوت خلاصه هستند و پیچیدگی‌های بالقوه و زمان‌بندی طولانی مرتبط با چنین اختلافات حقوقی را برجسته می‌کنند. اقدام اخیر SEC و مبارزات قانونی متعاقب آن، عدم قطعیت و نوسان قیمت را در بخش ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط