پیشنهاد جاستین سان برای خرید 41500 واحد BTC (به ارزش ۱.۱۸ میلیارد دلار) توقیفی بازار دارک وب

دولت ایالات متحده قصد دارد بیت کوین (BTC) بازار دارک وب سیلک رود را به ارزش 1.18 میلیارد دلار بفروشد.

این کار چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟

دولت ایالات متحده برنامه های خود را برای فروش 1.18 میلیارد دلار بیت کوین (BTC) توقیف شده ازبازار سیلک رود که اکنون از بین رفته است، فاش کرده است. جاستین سان، مدیر عامل ترون پیشنهاد خرید وجوه بیت کوین (BTC) را با 10 درصد تخفیف برای معامله خارج از بورس داده است.

طبق اسناد جدید دادگاه، دولت ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای فروش 41500 واحد بیت کوین است. بیت کوین ها در زمان تهیه این گزارش بیش از 1.1 میلیارد دلار ارزش دارند و مربوط به بازر سیلک رود هستند. سیلک رود، بازار سیاه آنلاین است که اکنون از بین رفته و توسط راس اولبریخت تأسیس شد. اولبریخت از آن زمان به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شده است.

در سال 2020، وزارت دادگستری ایالات متحده فاش کرد که دولت ایالات متحده تعدادی بیت کوین را توقیف کرده است. بیت کوین ها به X و جیمز ژونگ تعلق دارد که هر دو با بازار سیلک رود ارتباط داشتند. در 14 مارس 2023، دولت ایالات متحده 9861 بیت کوین (BTC) را به قیمت خیره کننده 215 میلیون دلار فروخت. در گزیده ای از سند دادگاه آمده است:

با توجه به 51,351.89 بیت کوینی که در پرونده اولبریخت در مقابل قاضی شوفیلد ضبط شد، دولت شروع به انحلال (فروش) آن کرده است. در 14 مارس 2023، دولت 9861 بیت کوین را به مبلغ 215،738،154 دلار فروخت.

در این پرونده اشاره شده است که از بیت کوین ضبط شده در پرونده اولبریخت، هنوز 41,490.72 بیت کوین باقی مانده است. دراین اسناد افزوده شده است که بیت کوین های ذکر شده در چهار دسته دیگر در طول سال بفروش می رسند. سند اضافه می کند:

جاستین سان، مدیر عامل ترون پیشنهاد خرید بیت کوین مرتبط با سیلک رود را تحت شرایطی داده است.

جاستین سان، مدیر عامل ترون، در توییتر از علاقه خود به خرید بیت کوین از سیلک رود خبر داد. بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که این فروش می‌تواند باعث سقوط بازار شود. با این حال،  رئیس ترون قصد دارد تأثیر نزولی که فروش ممکن است بر بازار کریپتو داشته باشد را کاهش دهد. به این ترتیب، جاستین سان پیشنهاد خرید بیت‌کوین‌های سیلک رود را تحت یک شرط دارد. او در توییت اخیر خود نوشت:

دولت ایالات متحده قصد خود را برای فروش 41500 بیت کوین اضافی در سال جاری اعلام کرده است. برای به حداقل رساندن تأثیر بالقوه بر بازار، می‌خواهم خرید این بیت‌کوین‌ها را با 10 درصد تخفیف برای یک معامله فرابورس پیشنهاد کنم.

در حالی که جامعه انتظار دریافت پاسخ از سوی دولت ایالات متحده را دارد، واکنش های بازار به پیشنهاد جاستین سان متفاوت بوده است. در حالی که برخی از این حرکت سان حمایت می کنند، برخی دیگر آن را بلوف می نامند. برخی از بازیکنان کلیدی نیز اصرار دارند که این پیشنهاد ممکن است به صورت اتفاقی ارائه شده باشد​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط