منتظر نوسانات بیشتر قیمت بیت کوین در ماه آوریل باشید

با بدتر شدن نقدینگی، انتظار نوسانات قیمت بیت کوین (BTC) بیشتری را درماه آوریل داشته باشید

علیرغم افزایش پر قدرت قیمت بیت کوین در سه ماهه اول 2023، نقدینگی آن کم است که می تواند منجر به نوسانات قیمت بیشتر شود.

ماه گذشته، بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال در برابر بحران بانکی مقاومت بالایی از خود نشان دادند و به سفر صعودی خود ادامه دادند. بیت کوین سه ماهه اول سال 2023 را با 70 درصد افزایش قیمت به پایان رساند. با این حال، بیت کوین احتمالاً در ماه آوریل با کاهش قابل توجه نقدینگی نوسان قیمت بیشتری را نشان خواهد داد.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Kaiko اظهار داشت که سرمایه گذاران احتمالاً به دلیل لغزش ها یا به دلیل تفاوت بین قیمت مورد انتظار و قیمت اجرای معامله، بیشتر در معاملات پرداخت می کنند. این دشواری در معاملات شبیه نشانه‌های واضحی از بدتر شدن نقدینگی و احتمال نوسانات قیمت‌ها در این ماه است.

بدون شک، بیت کوین تا کنون بهترین دارایی در سال 2023 بوده است. با این حال، افزایش اقدامات نظارتی ایالات متحده و تعطیلی چند بانک دوستدار رمزنگاری همچنان بر بازار فشار وارد می کند. کانر رایدر از Kaiko به بلومبرگ گفت:

«این امر بیشتر نشان دهنده بی میلی نهادی به ارائه نقدینگی در فضا است. بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری نمی‌خواهند در وسط نبرد بین تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده و صرافی‌ها گرفتار شوند.»

اگرچه قیمت بیت کوین در اوایل سال 2023 به شدت بهبود یافت، اما حجم معاملات و نقدینگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در میان کلاهبرداری های متعدد در سال گذشته، سرمایه گذاران خرد همچنان با مشارکت بیشتر در بازار در معرض اضطراب قرار دارند. مارک کانرز، رئیس تحقیقات شرکت مدیریت دارایی دیجیتال 3 IQبه بلومبرگ گفت:

اگر در این کار هستید، باید درک کنید که نوسان وجود دارد، نمی‌دانید که روز به روز به کجا می‌رود، اما مسیر حرکت، پذیرش و غیره را درک می‌کنید.

 

بیایید نگاهی به حجم معاملات لحظه ای بیت کوین در دو صرافی برتر – بایننس و کوین بیس – بیندازیم. تا پایان ماه مارس، بزرگترین پلتفرم معاملاتی بایننس شاهد حجم معاملات نقطه ای بیش از 6 میلیارد دلار با بازدید ماهانه 65 میلیون کاربر بود. به طور مشابه،  Coinbaseشاهد حجم معاملاتی در حدود 1.3 میلیارد دلار و 33 میلیون بازدید ماهانه بود. این دو صرافی در دو هفته گذشته مورد انتقاد تنظیم کنندههای ایالات متحده قرار گرفته اند. فیونا سینکوتا، تحلیلگر ارشد بازارهای مالی در سیتی ایندکس گفت:

حجم معاملات بیت کوین سقوط کرده است، که به ناچار بازار بی ثبات تر را ایجاد می کند. کاهش شدید حجم به این معنی است که برای سفارش های بزرگ راحت تر است که قیمت بیت کوین را جابجا کنند. پس محکم بنشینید، ممکن است نوسانات بسیار بیشتری در راه باشد. کاهش حجم به کاهش اشتها برای بیت کوین در سطوح بالاتر اخیر اشاره دارد.

از سوی دیگر، اخیراً تعداد زیادی بیت کوین در خارج از بورس در حال حرکت هستند. طبق ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای CryptoQuant، نزدیک به 46000 بیت کوین در 10 روز گذشته صرافی را ترک کرده‌اند​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط