مدیرعامل جدید یوتیوب ازعلاقمندان web3 است

همکاری یوتیوب با وب۳

مدیرعامل جدید یوتیوب ازعلاقمندان web3 است

نیل موهان، مدیر وب۳ دوست، به عنوان مدیرعامل جدید یوتیوب که متعلق به گوگل است، معرفی شد. سوزان وویچیکی اوایل این هفته از سمت خود کنار رفت.

وویچیکی پس از نه سال رهبری یوتیوب، در 16 فوریه گفت که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و «فصل جدیدی» را آغاز می‌کند و بر خانواده، سلامتی و ابتکارات شخصی‌اش تمرکز می کند. او در دوران تصدی خود چندین دستاورد مهم را بر عهده داشت که یکی از آنها اجرای مدل تقسیم درآمد بود.

او همچنان به عنوان مشاور آلفابت که شرکت مادر گوگل است، خدمت خواهد کرد.

موهان قبل از اینکه به سمت مدیر عاملی ارتقا یابد، به عنوان مدیر تولید یوتیوب خدمت می کرد. در طول تصدی خود در این سمت، او بر حذف بحث برانگیز دکمه دیسلایک ویدیو، معرفی YouTube Shorts برای رقابت با TikTok و راه‌اندازی YouTube Music نظارت داشت.

موهان در فوریه 2022 در زمینه Web3، برخی از برنامه های اولیه را برای ادغام مجموعه ای از ویژگی های جدید ارائه کرد. این موارد شامل تجربیات محتوای مبتنی بر متاورس و توکن‌سازی محتوا از طریق استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بود. این طرح‌ها باعث ناراحتی جامعه‌ای شد که در آن زمان NFTها را تحقیر می‌کردند.

موهان به ویژه تأکید کرد که NFT ها ممکن است روش جدیدی را برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد جریان های درآمدی دیگر در اختیار هنرمندان قرار دهند.

او گفت که یکی از مهمترین جنبه های NFT  نزدیک کردن هنرمندان به مخاطبان خود است. به عنوان نمونه، او این امکان را پیشنهاد کرد که ارائه‌دهندگان محتوا فیلم‌ها، عکس‌ها، آثار هنری و تجربیات خود را توکن کنند.

Web3 همچنین راه را برای ایجاد امکانات کاملاً جدید هموار می کند. ما فکر می کنیم که فناوری های نوظهور مانند بلاک چین و NFT ممکن است این امکان را برای هنرمندان فراهم کند تا تعاملات معناداری بیشتری با مخاطبان مربوطه خود ایجاد کنند. در پستی که او در وبلاگ خود در فوریه منتشر کرد. در 10، 2022، پیش‌بینی کرد که «آنها با هم می‌توانند در سرمایه‌گذاری‌های جدید همکاری کنند و به روش‌هایی که قبلاً قابل تصور نبود، پول تولید کنند».

برنامه‌های مرتبط با وب 3 با وجود اینکه احتمالاً در سال گذشته اجرا می‌شدند، هنوز به نتیجه نرسیده‌اند. با این حال، با توجه به اینکه موهان اکنون مدیریت این شرکت را بر عهده دارد، ممکن است در آینده نزدیک تلاش دیگری در این زمینه انجام شود.

پس از اعلام این که موهان به عنوان مدیرعامل یوتیوب انتخاب خواهد شد، به طور عجیبی خبری از ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) افرادی که بهNFT ها مشکوک اند در توییتر وجود ندارد. این افراد معمولاً هر چیزی را که در ارتباط با گزارشات مربوط به جریانات مربوط به این فناوری باشد را به سرعت نقد می کنند.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط