فروش سهام Coinbase یک روز قبل ازشکایت  SEC

کوین بیس

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران کوین بیس، یک روز قبل از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی علیه این صرافی به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار ارائه کند، سهام شرکت را فروخت. این تراکنش کمی سر و صدای در حوزه رمزنگاری توییتر ایجاد کرد، زیرا آرمسترانگ با انجام این کار از ضرر شدید جلوگیری کرد.

سوابق SEC نشان می دهد که آرمسترانگ 29730 سهم از این شرکت را در 5 ژوئن، یک روز قبل از شکایت SEC فروخته است. قیمت سهام کوین بیس با افت اولیه 20 درصدی در روز نزول به شدت سقوط کرد.

آرمسترانگ از نوامبر به طور منظم سهام کوین بیس را می فروشد. او معاملات را تحت یک طرح به نام  10b5-1  انجام داده است که در ماه اوت به تصویب رسید، که زمان و اندازه معاملات را از قبل تعیین می کند.

مقایسه قیمت سهام کوین بیس با تاریخ معاملات آرمسترانگ نشان می دهد که معاملات او همیشه سودآور نبوده است. بنابراین، این معامله می توانست قبل از اینکه خبر اقدام SEC برای آرمسترانگ شناخته شود، راه اندازی شود. از سوی دیگر، SEC می توانست از الگوریتم معاملاتی آرمسترانگ آگاه باشد.

 

طبق گزارش ها، آرمسترانگ یک روز پس از اقدام SEC علیه کوین بیس، 11.8 درصد از ارزش خالص خود را از دست داده بود و ثروت شخصی او را به 2.2 میلیارد دلار کاهش داد. آرمسترانگ توسط فوربس به عنوان 1409 ثروتمندترین فرد جهان رتبه بندی شده است.

آمار سایت دیتاروما نشان می دهد که در میان مدیران شرکت، تنها اعضای هیئت مدیره توبیاس لوتکه و فرد اهرسام سهام کوین بیس را در سال گذشته خریداری کرده اند. آرمسترانگ و اهرسام در شکایتی که توسط یکی از سهامداران کوین بیس در ماه می ارائه شده بود متهم بودند که ادعا می کرد آنها و سایر حامیان کوین بیس سهام را در یک عرضه عمومی در آوریل 2021 قبل از افشای اطلاعات مالی نامطلوب و کاهش 37 درصدی قیمت سهام فروختند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط