عرصه رقابتی فزاینده برای ماینرهای بیت کوین

نیرو بخشیدن به آینده: گزارش JPMorgan نشان می دهد که فقط ماینرهای بیت کوین با هزینه های پایین برق و ترکیب انرژی پایدار می توانند رشد کنند.

 

  • گزارش JPMorgan بیان می‌کند که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین تنها در صورتی می‌توانند پیشرفت کنند که هزینه‌های برق پایین و ترکیب انرژی پایدار بالا داشته باشند.
  • بازار نزولی سال گذشته نقش حیاتی هزینه‌های برق را نشان داده است و استخراج کنندگان در تلاش برای یافتن منابع انرژی ارزان‌تر و پایدار برای حفظ سودآوری خود هستند.

 

بر اساس گزارش تحقیقاتی که روز پنجشنبه توسط JPMorgan منتشر شد، در عرصه رقابتی فزاینده ارزهای دیجیتال، ماینرهای بیت کوین تنها با استفاده از برق ارزان قیمت و ترکیبی از انرژی پایدار می توانند جایگاه خود را تضمین کنند. هزینه اولیه برای ماینرها برق است که به طور قابل توجهی بر هزینه های تولید بیت کوین تأثیر می گذارد و پیگیری منابع انرژی ارزان قیمت و تجدیدپذیر برای حفظ سودآوری ضروری شده است.

ماینرهای بیت کوین در سطح جهان تحت تاثیر نوسان قیمت برق قرار گرفته اند که به تدریج در حال کاهش است، به ویژه در ایالات متحده، که پایگاه اصلی اکثر شرکت های استخراج بیت کوین است. ایالات متحده که بزرگترین مشارکت کننده در هش بیت بیت کوین است، نقش مهمی در قدرت محاسباتی جمعی مورد استفاده برای استخراج و پردازش تراکنش ها در بلاک چین اثبات کار بیت کوین ایفا می کند.

 

بر اساس تحلیل نیکولاوس پانیگیرتزوگلو: هزینه‌های پایین‌تر برق باید به مهار افزایش هزینه‌های تولید بیت کوین در میان فاز فعلی افزایش هش‌ریت کمک کند.

بازار نزولی سال قبل نقش محوری هزینه های برق را مورد توجه قرار داده است، زیرا ماینرها در حال مبارزه برای سرپا ماندن هستند. میانگین قیمت جهانی برق برای استخراج کنندگان بیت کوین تقریباً 0.05 دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) است.

با این وجود، برخی از شرکت‌های استخراج مهم موفق شده‌اند نرخ‌های کمتر از 0.03 دلار در کیلووات ساعت را تضمین کنند. چنین کاهش هزینه‌های برق، استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین را قادر می‌سازد تا هزینه‌های تولید بیت‌کوین را سرکوب کنند و در نتیجه سودآوری خود را حتی در شرایط رقابت شدید و سطوح هش‌شکن رکورددار حفظ کنند.

ماینرهایی که توسط تحلیلگران به عنوان “آسیب پذیر” شناخته می شوند، مانند Core Scientific (CORZQ)، Argo Blockchain (ARB) و Iris Energy (IREN)، با چالش های بقا مواجه شده اند: کاهش قیمت بیت کوین، افزایش هزینه های خدمات بدهی  و افزایش هزینه های برق.

این گزارش حاکی از آن است که ماینرهایی که هزینه برق بالاتری دارند به دلیل کاهش قیمت بیت کوین در سال گذشته متحمل ضرر شده اند.

 JPMorgan پیش‌بینی می‌کند که صنعت استخراج بیت‌کوین در طول زمان تثبیت و رقابتی‌تر می‌شود زیرا تنها ماینرهایی با هزینه‌های تولید پایین‌تر می توانند در رقابت باقی بمانند. در راستای اهداف پایداری جهانی، استخراج‌کنندگان همچنین تلاش کرده‌اند تا ترکیب قدرت خود را با منابع انرژی تجدیدپذیر متنوع کنند، و تلاش می‌کنند تا عملیات خود را به گونه‌ای تغییر دهند که از نظر زیست‌محیطی مسئولیت‌پذیرتر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط