شکایت SEC علیه بایننس و طبقه بندی ۱۲ رمز ارز به عنوان اوراق بهادار

شکایت علیه بایننس

 

شکایت SEC علیه بایننس نشان می دهد که 115 میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال ، اوراق بهادار هستند

  • با اقدام SEC (کمسیون بورس و اوراق بهادار)علیه بایننس، لیست توکن‌های دیجیتال که اوراق بهادار ثبت‌نشده در نظر گرفته می‌شوند، اکنون بیش از 115 میلیارد دلار ارزش دارد.

  • این آژانس در این شکایت ده ها توکن را به عنوان دارایی در صلاحیت خود نام برد.

  • به گفته گری جنسلر، رئیس SEC، اکثر توکن ها تابع قوانین حمایت از سرمایه گذاران آژانس هستند.

 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) روز دوشنبه بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، را به سوء استفاده از پول نقد مشتری و دروغ گفتن به مقامات و سرمایه گذاران ایالات متحده در مورد عملیات خود در یک دعوی قضایی گسترده متهم کرد که ممکن است چشم انداز قدرت و ثروت در کریپتو را تغییر دهد. اگر توکن های دیگری مانند ریپل که SEC تاکنون عیه آنها اقدام کرده است را در نظر بگیریم ، این آژانس اکنون تقریباً 115 میلیارد دلار سکه را به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده طبقه بندی کرده است.

 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده 13 اتهام را علیه بایننس مطرح کرد، از جمله پیشنهادات ثبت نشده و فروش توکن های BNB، محصولات Easy Earn و BNB Vault و برنامه سهام آن. علاوه بر این، SEC در شکایت ادعا می‌کند که بایننس نتوانسته پلتفرم Binance.com خود را به عنوان یک صرافی یا آژانس تسویه حساب کارگزار و فروشنده ثبت کند.

علاوه بر این، استدلال می‌کند که بایننس و BAM Trading، شرکت حقوقی Binance.US نتوانستند این شرکت را به‌عنوان آژانس مبادله، کارگزار و تسویه حساب ثبت کنند. طبق این دادخواست، توکن های معامله شده در بازار بایننس ، اوراق بهادار را تشکیل می دادند. این توکن ها شامل BNB، BUSD، Solana، Cardano، Polygon، Filecoin، Cosmos، The Sandbox، Decentraland، Algorand، Axie Infinity و COTI هستند.

بر اساس مقاله بلومبرگ، لیست توکن های دیجیتال SEC که اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته می شوند، اکنون پس از اقدام آژانس ایالات متحده علیه بایننس، از 115 میلیارد دلار رمز ارز عبور کرده است.

به گفته گری جنسلر، رئیس SEC، اکثر توکن‌ها مشمول مقررات حمایت از سرمایه‌گذاران SEC هستند و پلتفرم‌های معاملاتی باید در این مرجع ثبت نام کنند. با این حال، برچسب زدن به برخی توکن های خاص، استراتژی دشوارتری است. قانونگذاران ایالات متحده در سال جاری پس از سقوط ارزها در سال 2022 و چندین انفجار، از جمله فروپاشی صرافی FTX، دارایی های دیجیتال را کاهش داده اند.

طبق گفته Gensler، بزرگترین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین، مشمول مقررات اوراق بهادار SEC نیست. در مورد اتر، دومین سکه دیجیتال بزرگ، صحبت های او مبهم تر است.

سایت  CoinMarketCap نشان می‌دهد که ارزش کل صنعت کریپتو 1.1 تریلیون دلار است که نسبت به رکورد بیش از 3 تریلیون دلاری در دوران افزایش دوران همه‌گیری کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط