رشد ارز Optimism در بخش NFT

بخش NFT  ارزOptimism  با افزایش فعالیت استخراج و افزایش فعالیت روزانه شاهد رشد قابل توجهی بود.

توکن Optimism (OP) در میان راه حل های لایه 2 پیشرفت های چشمگیری داشت. از رشد توکن های ماتیک و آربیتروم در بخش NFT پیشی گرفت. با وجود عقب ماندگی اولیه، Optimism علاقه بیشتری به پروتکل خود، به ویژه در فضای NFT داشته است.

 


NFT های موسیقی تاثیرگذار هستند

یکی از زمینه های قابل توجه رشد برای این توکن در بخش NFT بود. پس از راه اندازی Optimism  در 13 ژوئن، تعداد منت های صدا xyz، یک پلتفرم توزیع موسیقی NFT، به شدت افزایش یافته است. این پلتفرم بیش از 150000 موسیقی NFT در این ماه در شبکه منتشر کرد. این رقم چشمگیر تقریباً معادل تعداد کل NFT های موسیقی است که در سال گذشته بر روی اتریوم عرضه شده است. افزایش فعالیت های ماینینگ را می توان به انتشارNFT  موسیقی ویتالیک بوترین توسط Optimism Collective نسبت داد.

در مقابل، Polygon و Arbitrum با کاهش در بخش NFT مواجه شدند. داده های Dapp Radar کاهش قابل توجهی را در حجم و فروش NFT های تراشه آبی در شبکه Polygon طی هفته گذشته نشان می دهد. به طور مشابه، داده‌های OpenSea نشان‌دهنده کاهش علاقه به  NFT‌های آربیتروم است.

یک مسابقه پایاپای

با این وجود،Optimism  شاهد رشد ثابتی در آدرس‌های فعال در طول سال گذشته بود که ناشی از افزایش علاقه NFT و حضور dApp‌های مختلف در شبکه بود. در حالی که Polygon از نظر آدرس‌های فعال و به دنبال آن آربیتروم  در جایگاه برتر باقی می‌ماند، فعالیت روزانه روزافزون Optimism نشان‌دهنده پتانسیل پیشی گرفتن از رقبای خود در آینده است.

این تحولات مثبت به موفقیت مالی برای Optimism تبدیل شده است. داده های Token Terminal نشان دهنده افزایش قابل توجه 29 درصدی درآمد شبکه در طول ماه گذشته است.

در مقابل، Polygon  کاهش قابل توجه 47٪ در درآمد را در مدت مشابه تجربه کرد، در حالی که Arbitrum در زمان نگارش مقاله کاهش 34.4٪ را مشاهده کرد.

در حالی که Polygon و Arbitrum در حال حاضر در رقابت L2 پیشرو هستند، روند صعودی اخیر Optimism، را به عنوان یک رقیب قدرتمند معرفی می کند. اگر Optimism بتواند این حرکت را حفظ کند، این پتانسیل را دارد که به عنوان یک بازیگر قوی در بخش L2 ظاهر شود و از رقبای خود در آینده پیشی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط