دفاع مارک کوبان میلیاردر معروف از کریپتو

میلیاردر مارک کوبان از کریپتو دفاع می کند

میلیاردر بزرگ مارک کوبان بار دیگر به دفاع از دنیای ارزهای دیجیتال برخاست و در عین حال نقص‌های ادعایی در سیستم بانکداری مرسوم را افشا کرد.

کوبان مالک شرکت دالاس ماوریکس، یکی از طرفداران سرسخت ارزهای دیجیتال، انتقادات وارده توسط جان رید استارک، یکی از مقامات سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را مورد هدف قرار داد. کوبان ، انتقاد استارک از «تفکر گروهی» در میان کاربران ارزهای دیجیتال را یک کنایه می بیند.

او خاطرنشان کرد که «تفکر گروهی»، پدیده‌ای که در آن گروهی از افراد به طور جمعی تصمیم می‌گیرند، اساساً سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی و سایر مؤسسات را در زمانی که نظارت و مقررات شکست خوردند، نجات داده است.

به گفته کوبان، بانک ها در مؤسسات بیمه شده FDIC سپرده گذاری می کنند تا اطمینان حاصل شود که سپرده های تا سقف 1 میلیون دلار به طور کامل بیمه شده است. او نوشت: “FDIC یا فدرال رزرو برنامه بیمه سپرده ها را تغییر ندادند. آنها به بانک ها اجازه دادند تا از کاری که به بانک ها اجازه می دهد به طور موثر محدودیت بیمه FDIC را دور بزنند، استفاده کنند.” اظهارات کوبان در پاسخ به ادعای استارک بود که بانک‌ها محافظت بیشتری نسبت به شرکت‌های ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنند.

استارک استدلال کرد که برخلاف بانک‌ها، شرکت‌های کریپتو فاقد بیمه، نظارت و حمایت از مصرف‌کننده در میان دیگر دپارتمانها هستند. با این حال، توییت‌های کوبان امنیت درک شده بانک‌ها را به چالش می‌کشد و سوالاتی را در مورد شیوه‌های نظارتی فعلی و پیامدهای دنیای واقعی برای سپرده‌گذاران ایجاد می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط