دامیننس بازار بیت کوین به بالای ۵۰ درصد رسید

دامیننس(تسلط) بر بازار بیت کوین برای اولین بار از می 2021 به بالای 50 درصد رسید

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشگام، بار دیگر تسلط خود را در بازار نشان داد و از مجموع ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفت. بر اساس داده‌های TradingView، ارزش بازار بیت‌کوین برای اولین بار از ماه می 2021 به بیش از 50 درصد رسیده است. این نقطه عطف پس از دوره‌ای از نوسانات قابل توجه رخ می‌دهد که با رویدادهایی مانند ممنوعیت استخراج کریپتو در چین و نگرانی‌های زیست‌محیطی مطرح شده توسط تسلا مشخص شده است.

همانطور که بازار کریپتو چالش ها را تحمل کرد، بیت کوین به عنوان یک نیروی انعطاف پذیر ظاهر شد و از دیگر ارزهای دیجیتال پیشرو مانند اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و Polygon (MATIC) بهتر عمل کرد.

 

در ماه می 2021، زمانی که چین ممنوعیت استخراج کریپتو را اعلام کرد و تسلا به دلیل نگرانی های زیست محیطی از این دارایی فاصله گرفت، بیت کوین کاهش شدیدی را تجربه کرد. این رکود منجر به کاهش تسلط بیت کوین در بازار به زیر 50٪ شد. به طور مشابه، در ژوئن 2022، کل بازار کریپتو به دلیل اخبار مبنی بر تورم بالای مداوم در ایالات متحده، با رکود مواجه شد، که باعث تشدید شدید پولی توسط فدرال رزرو شد.

در این دوره، اتریوم ضررهای مهم تری را متحمل شد و نسبت ETH/BTC به تنها 0.05 کاهش یافت. در ماه‌های اخیر، آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم، کاردانو، سولانا و پولیگان در مقایسه با بیت‌کوین با زیان‌های قابل‌توجهی مواجه شدند.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه کوین بیس ادعا کرد که این آلتکوین ها اوراق بهادار ثبت نشده هستند و منجر به کاهش ارزش آنها شده است. در مقابل، گری جنسلر، رئیس SEC، دیدگاه خود را مبنی بر اینکه بیت کوین یک کالا محسوب می شود، روشن کرد.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه بایننس همچنین توکن بومی آن BNB را به عنوان یک اوراق بهادار معرفی کرد که منجر به کاهش 20 درصدی ارزش آن از ابتدای ماه شد. معیار تسلط بیت کوین، که سهم بازار بیت کوین را اندازه گیری می کند، به دلیل گنجاندن استیبل کوین ها در محاسبات خود با انتقاداتی مواجه شده است. استیبل کوین‌ها، مانند BUSD، به‌طور مؤثری نمایش‌دهنده دیجیتالی ارزهای فیات هستند که در بلاک چین معامله می‌شوند. با این حال، حتی بازار استیبل کوین در سال جاری پس از اینکه Paxos توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار مجبور به کاهش BUSD شد، با کاهش روبرو شد که منجر به حذف میلیاردها دلار توکن از گردش شد.

مایکل سیلر، رئیس اجرایی MicroStrategy، اخیراً پیش‌بینی کرد که تسلط بر بازار بیت‌کوین به بیش از 80 درصد افزایش خواهد یافت زیرا تنظیم‌کننده‌ها همچنان به کنترل خود بر سایر دارایی‌های دیجیتال ادامه می‌دهند. این پیش‌بینی نشان‌دهنده این تصور روبه‌رشد است که موقعیت تثبیت‌شده و وضوح نظارتی بیت‌کوین، تسلط آن را در آینده حتی بیشتر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط