بیت کوین دوباره  ویزا را پشت سر می گذارد

btc vs visa

بیت کوین دوباره ویزا را پشت سر می گذارد

از ابتدای سال تاکنون، قیمت بیت کوین(BTC)  ۴۸ درصد افزایش یافته است که باعث شده ارزش بازار آن بار دیگر از غول پردازش پرداخت یعنی ویزا کارت پیشی بگیرد.

بر اساس آمار CoinMarketCap، با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر ۲۴,۳۶۵ دلار و  اندازه بازار آن ۴۷۰.۱۶ میلیارد دلار است که اکنون کمی بیشتر از ویزا است که در حال حاضر دارای ارزش بازار ۴۶۹.۸۷ میلیارد دلار است.

Market Cap گزارش می دهد که این سومین باری است که بیت کوین ارزش بازار ویزا را “تغییر” می دهد، به این معنی که ارزش بیت کوین از ارزش ویزا فراتر رفته است.

اولین مورد در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ بود، و تصادفاً با اولین باری که ارزش بیت کوین به ۲۵۰۰۰ دلار رسید، همزمان شد.

این اتفاق در طی یک افزایش قیمت انجام شد که BTC از ۱۰،۲۰۰ دلار در سپتامبر ۲۰۲۰ به ۶۳،۱۷۰ دلار در هفت ماه بعد یعنی در آوریل ۲۰۲۱ افزایش یافت. این افزایش قیمت به مدت هفت ماه ادامه داشت.

BTC توانست در اول اکتبر برای مدت بسیار کوتاهی پیشتاز ویزا شود تا اینکه تجارت پرداخت توانست موقعیت خود را به عنوان رهبر بازار پس بگیرد. ویزا بین ژوئن تا اکتبر ۲۰۲۲ دوباره پیشتاز شد.

این مزیت زمانی بیشتر شد که بین ۶ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲، شکست صرافی ارزهای دیجیتال FTX بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش BTC را تنها در چهار روز کاهش داد.

با این حال، از آن زمان، BTC بهبودی کامل داشته است و ۶۵ میلیارد دلار اضافی به ارزش بازار ۴۰۸ میلیارد دلاری خود از ۶ نوامبر اضافه کرده است. این امرباعث شده است که از غول پردازش پرداخت پیشی بگیرد.

به دلیل شکاف نسبتاً کوچک در ارزش بازار مربوطه، بیت‌کوین و ویزا اکنون مکان‌هایی هستند که به صورت ساعتی معامله می‌شوند، که باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به شروع قابل توجه بیت کوین در سال ۲۰۲۳، سومین “تغییر” ویزا پس از یک دوره 14 روزه متوالی رخ داد که طی آن قیمت افزایش یافت. این دوره از 4 ژانویه تا 17 ژانویه به طول انجامید.

بر اساس گزارش Google Finance، ارزش بازار مسترکارت، دومین شبکه پردازش پرداخت در جهان، اکنون ۳۴۵.۲۴ میلیارد دلار است. از سوی دیگر، BTC برتری قابل توجهی نسبت به مسترکارت دارد. با این حال، بیت کوین همچنان با کاهش ۶۳ درصدی در مقایسه با بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹،۰۴۴ دلار که در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ به ثبت رسید، معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط