بای بیت نقل و انتقالات بانکی دلار آمریکا را متوقف می کند

بای بیت

 

Bybit، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در دبی، اعلام کرده است که به طور موقت سپرده های دلار ایالات متحده (USD) را از طریق نقل و انتقالات بانکی در پاسخ به “قطع خدمات یکی از شرکا” به حالت تعلیق در می آورد. بر اساس یک پست وبلاگ از ۴ مارس، سپرده های دلاری از طریق حواله ارزی دیگر در دسترس نیست، اما کاربران همچنان می توانند از طریق کیف پول Advcash یا با کارت اعتباری، سپرده های دلاری را انجام دهند. طبق گفته صرافی، برداشت از طریق کیف پول Advcash به زودی در دسترس خواهد بود.

Bybit به کاربران اطمینان داده است که وجوه آنها امن و مطمئن است، اما از مشتریانی که قصد برداشت USD را دارند می خواهد تا “در اسرع وقت برای جلوگیری از اختلالات احتمالی” این کار را انجام دهند. این توقف تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که بانک سیلورگیت قصد دارد شبکه پرداخت دارایی‌های دیجیتال خود را که یکی از اصلی‌ترین رمپ‌های ورودی و خروجی دلار در صنعت کریپتو آمریکا بود، متوقف کند.

بای‌بیت یکی از شرکت‌هایی است که تحت تاثیر شرکت وام دهنده ارزدیجیتال یعنی جنسیس گلوبال تریدینگ قرار گرفته است، که در 20 ژانویه اعلام ورشکستگی فصل ۱۱ کرد. به گفته بن ژو، مدیرعامل Bybit، این میزان از طریق بازوی سرمایه‌گذاری Mirana Asset Management به ۱۵۰ میلیون دلار می‌رسد. به گفته ژو، در مجموع ۱۲۰ میلیون دلار از این وجوه وثیقه بود و قبلاً منحل شده بود. او همچنین اطمینان داد که تمام وجوه مشتری به حساب‌های جداگانه می‌رود و محصولات کسب درآمد Bybit از Mirana استفاده نمی‌کند.

فشار نظارتی و جریان خروجی بازار پس از فروپاشی چشمگیر صرافی  FTX در نوامبر ۲۰۲۲، بانک های ایالات متحده را به سمت کاهش قرار گرفتن در معرض دارایی های رمزنگاری سوق داد. ماه گذشته، بایننس اعلام کرد که انتقال بانکی دلار آمریکا را به طور موقت متوقف می کند. در ماه ژانویه، این صرافی همچنین اعلام کرد که طرف انتقال سوئیفت این صرافی، یعنی سیگنچر بانکSignature) (JBank، فقط معاملات کاربران با حساب های بانکی USD بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار را پردازش می کند. سیگنچر بانک قبلاً اعلام کرده بود که به شدت در حال کاهش سپرده های ارزهای دیجیتال است.

 

در حالی که Bybit سپرده های USD را از طریق انتقال بانکی به حالت تعلیق درآورده است، کاربران همچنان می توانند از طریق کیف پول Advcash یا با کارت اعتباری سپرده گذاری کنند.

Bybit به کاربران اطمینان داده است که وجوه آنها ایمن و مطمئن است، اما از مشتریان می‌خواهد تا در اسرع وقت دلار را برداشت کنند تا از اختلالات احتمالی جلوگیری شود. این توقف در بحبوحه فشارهای نظارتی و خروج از بازار در پی فروپاشی FTX و ورشکستگی جنسیس گلوبال تریدینگ رخ می دهد.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط