بازار NFT با حجم معاملات 2 میلیارد دلاری در فوریه فوران کرد

جهش ان اف تی
  • بازار NFT شاهد افزایش حجم فروش در ماه فوریه بود.
  • NFT شبکه Polygon بالاترین میزان فروش ماهانه خود را ثبت کرد.

 

بازار توکن غیر قابل تعویض (NFT) به رشد شدید خود ادامه داد و طیف وسیع تری از مجموعه داران را به خود جذب کرد. گزارش جدیدی از DappRadar نشان داد که این اکوسیستم در ماه فوریه شاهد افزایش قابل توجهی در حجم معاملات بود.

بر اساس این گزارش، حجم فروش NFT در ماه فوریه برای اولین بار از ماه مه 2022 به بالاترین حد یعنی 2 میلیارد دلار رسید. DappRadar خاطرنشان کرد که این رشد عمدتاً ناشی از رشد مارکت Blur، یک پروژه محبوب NFT با 1.2 میلیارد دلار حجم معاملات است که به تنهایی افزایش 117 درصدی حجم معاملات نسبت به ماه قبل را داشته است.

Polygon یک نقطه عطف را ثبت می کند

در حالی که اتریوم (ETH) سلطه خود را در بازار NFT با حجم کل فروش 1.6 میلیارد دلار در فوریه حفظ کرد، DappRadar دریافت که حجم معاملات Polygon (MATIC) در بازه زمانی 28 روزه 147 درصد افزایش یافته است. داده های Dune Analytics نشان داد که کلکسیونرها در OpenSea در ماه فوریه NFT های مبتنی بر Polygon را به ارزش 109 میلیون دلار معامله کردند که باعث شد حجم فروش ماهانه به بالاترین حد خود برسد.

مقایسه بزرگترین پلتفرم های NFT در فوریه

حجم فروش NFT های مبتنی بر اتریوم نیز به بالاترین سطح از ابتدای سال جهش یافت. به گفته Dune Analytics، حجم فروش ماهانه به 647 میلیون دلار رسید که 45 درصد از 446 میلیون دلار ثبت شده در ژانویه افزایش یافته است.

جهش در فروش NFT های پلیگان در OpenSea تا حدودی به دلیل افزایش تعداد معامله گران بود. تعداد معامله گران فعال ماهانه به بالاترین سطح از سپتامبر 2021 رسیده است که به رشد چشمگیر حجم فروش منجر شده است. بر اساس گزارش Dune Analytics، تعداد کاربران فعال ماهانه که NFT های منتخب Polygon را در OpenSea معامله کردند، 226880 نفر بود.

 

برعکس،  اتریومOpenSea  کاهشی در تعداد معامله‌گران ماهانه فعال در ماه فوریه ثبت کرد که در این مدت 5 درصد کاهش یافت. یکی دیگر از موارد اختلاف بین NFT های مبتنی بر Polygon و NFT های مبتنی بر اتریوم در OpenSea در ماه فوریه، تعداد NFT های فروخته شده بود. داده‌های Dune Analytics نشان داد که Polygon NFT شاهد افزایش فروش ماهانه تا 15 درصد بود. با این حال، تعداد NFT های مبتنی بر اتریوم که در OpenSea فروخته شده اند، در همان بازه زمانی 28 درصد کاهش یافته است.

در حالی که اتریوم در ماه فوریه تا حدودی به دلیل افزایش فعالیت کاربران در Blur، تسلط 83.36 درصدی خود را بر بازار حفظ کرد، گلس‌نود در گزارشی که اخیرا منتشر شده است، گفت:

“توجه اخیر پیرامون مارکت Blur منجر به افزایش تقاضا برای بلاک‌اسپیس شده است که منجر به افزایش هزینه‌ها برای اعتبارسنجی‌ها و سوزاندن ETH بیشتر از طریق EIP1559 شده است.”

اما در این گزارش همچنین آمده است:

«در حالی که در کل فعالیت‌ها و رشد زنجیره‌ای افزایش یافته است، تعداد آدرس‌های جدید همچنان 40 درصد کمتر از این زمان در سال گذشته است و میانگین ماهانه پایین‌تر از سالانه باقی می‌ماند که نشان‌دهنده شتاب منفی است.»​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط