بازار کریپتو اکنون دوباره وارد فاز ترس شده است

  • شاخص ترس و طمع در بازار ارز دیجیتال به ترس تبدیل شده است.
  • در 12 ژوئن این شاخص 47 امتیاز ثبت کرد که نشان دهنده بی طرفی بود، 45 امتیاز را در 13 ژوئن ثبت کرد که نشان دهنده ترس از بازار است.
  • این نزدیک به 44 امتیازی است که زمانی که SEC در 5 و 6 ژوئن یک سری شکایت علیه Binance و Coinbase ارائه کرد، نشان داده شد.

 

بازار کریپتو در حال حاضر در حال گذراندن یک دوره سخت است و این به دلیل قوانین نظارتی است که از طرف ایالات متحده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به بازار وارد شده است.«شاخص ترس و طمع» توسط آلترناتیو ایجاد شده  که یک تامین کننده داده دارایی مجازی است. برای آمارهای متناوب، شاخص احساسات ترس-طمع، که در 12 ژوئن 47 امتیاز داشت، نشان دهنده خنثی بودن وضعیت و 45 امتیاز در 13 ژوئن داشت که نشان دهنده ترس بازار ارزهای دیجیتال است.

شاخص ترس و طمع نشان می دهد که احساسات بازار با نزدیک شدن به 0 به ترس شدید نزدیک تر است و با نزدیک شدن به 100 به معنای حرص بیش از حد در بازار است. زمانی که SEC در 5 و 6 ژوئن مجموعه ای از پرونده ها را علیه Binance و Coinbase راه اندازی کرد، این عدد نزدیک به ۴۴ بیان شد.

این کمیسیون همچنین بایننس و مدیر عامل آن Changpeng Zhao را به ارائه نادرست حجم معاملات، منحرف کردن وجه نقد کاربران و فریب مشتریان در مورد کنترل هایش در دادخواست علیه بایننس متهم کرد. از آنجایی که SEC بر این باور است که بیشتر ارزهای دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی شوند، بیشتر شرکت های رمزنگاری و معاملات باید تحت نظارت آن باشند و باید به چارچوب های نظارتی که در حال حاضر برای اوراق بهادار سنتی وجود دارد، پایبند باشند.

بر اساس CoinMarketCap، چهار مورد از ده ارز دیجیتال با ارزش برتر در هفته گذشته حداقل 20 درصد از ارزش خود را به دلیل موارد SEC از دست دادند. نگرانی بازار در قیمت بازار نیز منعکس شد. با توجه به صنعت، ارزش کل بازار سکه تنها در 10 ژوئن 44.8 میلیارد دلار کاهش یافت. در میان آنها، ارزش بازار ارزهای دیجیتال خارج از بیت کوین، مانند بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA) و سولانا (SOL)، 35.3 میلیارد دلار کاهش یافت که بیش از 80 درصد از کل ضرر بازار را تشکیل می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط