آخرین اخبار ریپل: از پیروزی در دادگاه تا افزایش قیمت

اخبار ریپل

 

Ripple Labs در نبرد خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به پیروزی بزرگی دست یافت. از این پس هنگامی که ریپل در مبادلات دارایی دیجیتال فروخته می شود به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته نمی شود. با این حال، برخی از وکلا استدلال می‌کنند که درخواست تجدیدنظر ممکن است در پرونده‌هایی علیه Binance و Coinbase کمکی نکند.

ریپل با 2.6 میلیارد دلار حجم معاملات در 24 ساعت بالاتر از بیت کوین در Upbit است

حجم معاملات ریپل در 24 ساعت گذشته در صرافی کریپتو کره جنوبی Upbit از بیت کوین پیشی گرفته است. جفت معاملاتی XRP/KRW در 24 ساعت گذشته پس از پیروزی جزئی ریپل در برابر SEC در نبرد طولانی دادگاه خود، 2.6 میلیارد دلار حجم معاملات را تجربه کرد. شور و هیجان خرید XRP باعث شد که این سکه 46 درصد از کل حجم معاملات در Upbit را به خود اختصاص دهد و پس از آن بیت کوین با تنها 5 درصد از کل سهم در رده ۲ قرار گرفت.  ریپل شتاب صعودی را در بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته رهبری کرد و به سایر آلت‌کوین‌ها کمک کرد تا جهش‌های دو رقمی داشته باشند.

 

جنون خرید فقط محدود به کره جنوبی نبود. قیمت XRP در 13 جولای 92 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح یک سال اخیر یعنی 0.91 دلار رسید. این افزایش به XRP کمک کرد تا به رتبه چهارم در رتبه بندی ارزش بازار ارزهای دیجیتال صعود کند. ظرف چند ساعت پس از حکم دادگاه، ارزش بازار XRP تا 21.2 میلیارد دلار افزایش یافت و به بالاترین قیمت سالانه 46.1 میلیارد دلاری رسید.

 

در 13 ژوئیه، قاضی آنالیسا تورس یک حکم خلاصه به نفع ریپل صادر کرد و حکم داد که XRP یک اوراق بهادار نیست. با این حال، این حکم فقط به فروش سکه در مبادلات دارایی دیجیتال اشاره دارد.

جامعه XRP از این قضاوت استقبال کرد، زیرا شکایت SEC که در سال 2020 ارائه شد، چندین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را مجبور کرد تا XRP را از فهرست حذف کنند. صرافی‌های Coinbase، Kraken، OKX، Gemini و سایر صرافی‌ها قبلاً برنامه‌های فهرست‌بندی مجدد را اعلام کرده‌اند.

 


XRP حکم یک «نقطه عطف» را دارد، اما هنوز جشن نگیرید

پیروزی Ripple Labs در برابر قانون گذاران اوراق بهادار ایالات متحده به عنوان یک ضربه مهم به “جنگ این قانون گذاران با ارزهای دیجیتال” تلقی می شود. جامعه کریپتو این پیروزی را جشن گرفت و بسیاری آن را به عنوان یک لحظه مهم توصیف کردند.

به نظر می‌رسد این احساس از این باور ناشی می‌شود که این حکم برای سایر آلت‌کوین‌هایی که توسط SEC به عنوان اوراق بهادار تلقی می‌شوند، نوید خوبی خواهد داد – به این معنی که می‌تواند تاثیر مثبتی برای Binance و Coinbase در کشمکش‌های مربوطه با SEC داشته باشد.

با این حال، چندین وکیل دارایی دیجیتال نسبت به جشن گرفتن زودهنگام هشدار دادند. شریک شرکت حقوقی استفان پالی خاطرنشان کرد که این حکم خلاصه بسیار “جزئی” است و حکم تورس سابقه ای ایجاد نمی کند – در عوض، ممکن است فقط به عنوان تفسیر متقاعدکننده ای برای دادگاه های آینده عمل کند.

پالی و دیگران خاطرنشان کردند که این امکان وجود دارد که SEC بتواند به این تصمیم اعتراض کند، که این احتمال را ایجاد می کند که دادگاه بالاتر احکام صادر شده توسط تورس را لغو کند.

قاضی XRP را یک اوراق بهادار در دعوای SEC نمی داند

 Ripple Labs در 13 ژوئیه پس از اینکه تورس در پرونده مطرح شده توسط SEC به نفع شرکت رای داد، یک مانع بزرگ را برطرف کرد. تورس، یک قاضی از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، با آزمایشگاه ریپل موافقت کرد که تقریباً نیمی از فروش توکن XRP به ارزش 1.4 میلیارد دلار، عرضه غیرقانونی اوراق بهادار را تشکیل نمی دهد.

قاضی همچنین تشخیص داد که XRP یک اوراق بهادار نیست. در اسناد دادگاه آمده است: «پیشنهاد متهمان برای قضاوت خلاصه در مورد فروش برنامه‌ای، سایر توزیع‌ها، و فروش لارسن و گارلینگ‌هاوس پذیرفته می‌شود، و در مورد فروش نهادی رد می‌شود».

 

بر اساس گزارش CoinMarketCap، ارزش XRP در این اخبار افزایش یافت و به بالاترین حد روزانه نزدیک به 0.89 دلار رسید. این بالاترین سطح در بیش از دو سال است. علیرغم پیروزی آشکار، آزمایشگاه ریپل هنوز به طور کامل از جنگل خارج نشده است، زیرا بخشی از پرونده SEC هنوز در حال محاکمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط