انواع ربات معامله گر و کاربرد آنها

ربات معامله گر

انواع ربات معامله گر و کاربرد آنها

ربات معاملاتی یا ربات معامله گر یک برنامه نرم افزاری است که به صورت خودکار معاملات شما را  انجام می دهد. نرم افزارهای ربات معامله گر از الگوریتم ها یا تکنیک های تجزیه و تحلیل داده برای بررسی و تحلیل بازارها قبل از شناسایی فرصت های تجاری سودآور استفاده می کنند. هنگامی که یک فرصت شناسایی شد، ربات معاملاتی یک معامله را طبق قوانین از پیش تعریف شده توسط معامله گر انجام می دهد.

شما می توانید ربات های معامله گر را در همه بازارها از جمله سهام، فارکس، ارز دیجیتال و کالاها استفاده کنید. ربات‌های فارکس برای تجارت بازار ارز استفاده می‌شوند، در حالی که ربات‌های کریپتو برای تجارت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین یا اتریوم طراحی شده‌اند.

همانطور که از نام آن پیداست، ربات های سهام برای بازار سهام استفاده می شوند، در حالی که ربات های کالایی برای دارایی هایی مانند طلا و نفت در نظر گرفته شده اند.  به طور کلی این ربات ها به شما امکان معامله خودکار سهام، فارکس، کریپتو و موارد دیگر را می دهند.

ربات های معامله گر از نرم افزار استفاده می کنند تا پول شما را به طور خودکار در طیف وسیعی از بازارها سرمایه گذاری کنند. کارشناسان سرمایه گذاری ما بسیاری از گزینه های موجود را بررسی، آزمایش و تست کرده اند و می توانید بهترین ربات های معامله گر در سال 2023 را در اینجا بیابید .

 

نحوه کار ربات معامله گر

به طور کلی یک ربات معامله گر از قوانین از پیش برنامه ریزی شده برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار و اجرای خودکار معاملات استفاده می کند. انواع مختلفی از ربات های معاملاتی وجود دارد. برخی از هوش مصنوعی برای پیش بینی حرکات بازار استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از قوانین از پیش تعریف شده استفاده می کنند که داده های بازار را قبل از انجام معامله تجزیه و تحلیل می کنند.

رایج ترین نوع ربات معامله گر از قبل با قوانین برنامه ریزی شده است. این معامله گران خودرو معمولاً از تکنیک های تحلیل تکنیکال برای تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت قبل از خرید و فروش دارایی استفاده می کنند. ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی، بچه‌های جدید هستند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی حرکات آینده استفاده می‌کنند.

استفاده از ربات معامله گر آسان است. فقط چند دقیقه برای راه اندازی مورد نیاز است. برای استفاده از ربات معاملاتی، باید آن را از طریق یک API به پلتفرم معاملاتی خود متصل کنید. هنگامی که یک اتصال برقرار شد، می توانید قوانین و پارامترهایی را تنظیم کنید، مانند میزان ریسک در هر معامله. پس از تنظیم قوانین، تجارت ربات آغاز می شود و نرم افزار به طور مداوم بازار را زیر نظر دارد.

 

انواع ربات های معاملاتی خودکار

انواع مختلفی از ربات های معاملاتی وجود دارد و می توان آنها را با توجه به دارایی که معامله می کنند تقسیم کرد. در زیر انواع مختلف ربات های معاملاتی خودکار را توضیح داده ایم.

 

  • ربات های معامله گر فارکس

روبات های معامله گر فارکس رایج ترین نوع نرم افزار معاملات خودکار هستند و می توانند برای تجارت خودکار بازار ارز استفاده شوند.

 

  • ربات های معامله گر کریپتو

محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر افزایش یافته است و در نتیجه بسیاری از ربات‌های بیت‌کوین منتشر شده‌اند. همانطور که از نام آن پیداست، ربات‌های معاملاتی کریپتو معاملات را در بازار کریپتو انجام می‌دهند و می‌توانند روی سکه‌های مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین استفاده شوند.

 

  • ربات های تجارت کالا

کالاهایی مانند طلا، نقره و نفت بازارهای پرطرفداری در میان معامله‌گران خرده‌فروشی هستند و می‌توانید مجموعه خوبی از ربات‌های تجاری را پیدا کنید که منحصراً روی این دارایی‌ها کار می‌کنند. بیشتر ربات‌های معامله‌گر کالا روی CFD و قراردادهای آتی کار می‌کنند و می‌توانند به بهترین بورس‌ها یا کارگزاران کالا متصل شوند.

 

  • ربات های معاملات سهام

ربات های معاملات سهام جهت معامله در بازار سهام ساخته شده اند. می‌توانید نرم‌افزار معاملات خودکار را پیدا کنید که به‌طور خاص برای تمرکز بر سهام از شاخص‌های خاص، مانند S&P 500، یا فقط روی سهام خاص، مانند تسلا، طراحی شده است. ربات های معامله گر سهام راه خوبی برای سود بردن از حرکت های روزانه در سهام نقدی هستند.

 

نحوه انتخاب یک ربات تجاری

وقتی نوبت به انتخاب بهترین ربات معامله گر می رسد، موارد بسیاری را باید در نظر بگیرید. پیدا کردن ربات‌های تجاری برتر می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما می‌توانید نکات زیر را دنبال کنید تا به پیدا کردن ربات مناسب برای خود کمک کنید.

 

  • ربات متناسب با استراتژی معاملاتی

ربات‌های معاملاتی مختلفی برای استراتژی‌های مختلف طراحی شده‌اند، بنابراین مهم است که یکی را پیدا کنید که با سبک معاملاتی شما همسو باشد. به عنوان مثال، اگر اسکالپینگ را ترجیح می دهید، استفاده از یک ربات معامله گر با فرکانس بالا ممکن است بهترین باشد.

 

  • ارزیابی عملکرد ربات

مهمترین عامل در انتخاب بهترین ربات معامله گر، نتایج است. مهم است که برای تست نتایج وقت بگذارید. حتی ممکن است بخواهید آزمایش رو به جلو را در نظر بگیرید، جایی که ربات را در یک حساب آزمایشی اجرا می کنید تا عملکرد آن را تأیید کنید.

 

  • یافتن فروشنده معتبر

فروشندگان ربات های تجاری زیادی وجود دارند و پیدا کردن یک ربات معتبر می تواند چالش برانگیز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت اطمینان و اثربخشی ربات، می توانید به نظرات آنلاین سایر کاربران نگاه کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری را در بسیاری از انجمن ها و سایت های بررسی آنلاین بیابید.

 

  • تنظیمات ربات معاملاتی

بهترین ربات‌های تجاری درجه خوبی از سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد پارامترهای خود را انتخاب کنید و آن را متناسب با اولویت خود تنظیم کنید. مهم‌ترین پارامتری که می‌خواهید تنظیم کنید، پارامتر ریسک است، بنابراین مطمئن شوید که یک ربات معاملاتی پیدا کرده‌اید که به شما امکان می‌دهد.

 

  • بررسی سازگاری ربات با پلتفرم معاملاتی

برای استفاده از ربات معاملاتی، باید آن را به پلتفرم معاملاتی خود متصل کنید. رایج ترین پلتفرم های معاملاتی MT4، TradingView  و TradeStation هستند. بهترین پلتفرم فارکس برای معامله روبات‌ها متاتریدر 4 یا 5 است، بنابراین اگر FX EA می‌خواهید، مطمئن شوید که می‌توانید آن را متصل کنید.

 

  • انتخاب ربات معامله گر متناسب با بودجه

قیمت ربات‌های معامله‌گر متفاوت است، برخی از آنها بسیار کم و برخی دیگر هزینه زیادی دارند. مطمئن شوید از رباتی استفاده می کنید که با بودجه شما مطابقت دارد.

 

بهترین ربات های معامله گر

 

  • ربات hedging فارکس

ربات Hedge فارکس یک نرم افزار ربات کاملاً خودکار برای معاملات فارکس است که براساس استراتژی پوشش ریسک (این به معنای خرید و فروش همزمان) همراه با تجزیه و تحلیل روند، معامله می کند.

این ربات به دلیل سادگی در استفاده و راه اندازی، برای معامله گران مبتدی و پیشرفته مناسب است و می توان آن را در چند دقیقه تنظیم کرد. این ربات کاملاً خودکار است و با دستورالعمل های گام به گام و آسان برای درک همراه است. همیشه ایده خوبی است که هنگام معامله با استراتژی های پوشش دهی مراقب باشید و به یاد داشته باشید که با کارگزار خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آنها اجازه پوشش ریسک را می دهند.

 

  • ربات scalping فارکس

ربات scalping در طول روز معاملات مکرری را از طرف شما انجام می دهد. بنابراین، شما می خواهید یک ربات معاملاتی فارکس با فرکانس بالا پیدا کنید. برای اینکه یکی از بهترین ربات های اسکالپینگ فارکس را پیدا کنید، فاکتورهای مختلفی باید وجود داشته باشد تا ربات اسکالپینگ کار کند.

هنگام جستجوی یک ربات معاملاتی فارکس با فرکانس بالا، برخی از معامله گران ممکن است به گوگل سر بزنند و “بهترین ربات اسکالپینگ فارکس” را تایپ کنند. متأسفانه، در مورد ربات های اسکالپینگ، این می تواند خطرناک باشد.

 

در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام جستجوی ربات معاملاتی فارکس با فرکانس بالا در نظر بگیرید:

حساب کارگزاری شما یک جزء کلیدی است که آیا ربات اسکالپینگ شما موثر و مفید خواهد بود. یک ربات کار نمی کند اگر شرایط کارگزار به گونه ای باشد که به کارگزار خدمت کند، صرف نظر از اینکه یک ربات چقدر کارآمد و موثر است. شاید بتوانید در این مورد مذاکره کنید. گاهی اوقات، اگر سپرده کافی برای شروع دارید، ممکن است.

ربات: باید خوب باشد. مهم است که از ربات‌هایی که از استراتژی‌های گرید و مارتینگل استفاده می‌کنند اجتناب کنید (اینها گاهی اوقات به عنوان مارتی گرید نیز شناخته می‌شوند).

مطمئن شوید که فروشنده قادر است یک حساب کاربری زنده را به شما نشان دهد. این مهم است، با این حال، نمی تواند یک روش 100٪ قابل اعتماد برای اثبات عملکرد ربات باشد، زیرا کارگزاران و فروشندگان EA می توانند برای ایجاد حساب های جعلی برای نشان دادن فروش بالا که در واقع دقیق نیستند، همکاری کنند.

 

  • ربات 1000pip Climber System

یک ربات معامله گر ساده است که از یک الگوریتم پیشرفته برای تجزیه و تحلیل بازار فارکس و یافتن فرصت های معاملاتی استفاده می کند. به محض انجام این کار، یک هشدار مملو از اطلاعاتی دریافت می کنید که می توانید از آن برای انجام معامله استفاده کنید.

هزینه اشتراک 299 دلاری هزینه مادام العمر عضویت است، بنابراین مانند سایر ارائه دهندگان هزینه سالانه یا ماهانه تکراری وجود ندارد. به محض ثبت نام، به سیستم دسترسی پیدا می کنید و می توانید اعلان های فشار را به پلتفرم MetaTrader4 خود دریافت کنید، جایی که می توانید بلافاصله معامله را انجام دهید.

در حالی که هزینه اشتراک اولیه بالا است، اگر قصد دارید از آن در مدت زمان طولانی استفاده کنید، در مقایسه با سایر پلتفرم‌ های معاملات خودکار، فارکس نسبتاً ارزان است.

 

  • ربات News Spy

یک ربات تجاری خودکار است که از فناوری پیشرفته برای یافتن و انجام معاملات از طرف شما استفاده می کند. الگوریتم هوش مصنوعی آن بازار فارکس و سایر بازارها را برای یافتن فرصت‌های تجاری جستجو می‌کند و سپس معاملات را در زمانی که با مجموعه معیارهای شما مطابقت دارند، با یک کارگزار قرار می‌دهد.

News Spy از کارگزاران تنظیم شده برای انجام معاملات برای شما استفاده می کند. این ربات یک لایه محافظت اضافی را ارائه می دهد، زیرا به این معنی است که پول شما در سیستم عامل های امن ذخیره می شود و نیازی به گذاشتن پول در خود The News Spy ندارید.