استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج (ماینینگ) ، فعالیتی با منابع فشرده که اغلب برای حل یک مشکل محاسباتی و افزودن بلوک معتبر بعدی به یک بلاک چین، به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد، یکی از اجزای حیاتی ارزهای دیجیتال است.

به طور معمول، واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) یا سخت‌افزار با کارایی بالا برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. با این حال، بر خلاف ریگ های ماینینگ GPU ، تجهیزات استخراج مدار مجتمع (ASIC) ویژه برنامه به صراحت برای استخراج ارزهای رمزپایه ساخته شده است که باعث می شود ماینر ASIC قدرتمندتر و کارآمدتر از یک ماینر GPU قابل مقایسه باشد.

از آنجایی که ASIC ها برای یک برنامه خاص هستند، می توانند منحصراً برای یک هدف استفاده شوند، مانند استخراج یک سکه خاص. با این وجود، به دلیل نوسانات بسیار زیاد بازار ارزهای دیجیتال، خطر استخراج تنها یک سکه بالا است. به عنوان مثال، اگر ارزش سکه در طول زمان کاهش یابد یا توسعه دهندگان تصمیم به تغییر الگوریتم هش کنند، تجهیزات ASIC بی فایده خواهند بود.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال با موبایل

ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین را می توان با استفاده از موبایل استخراج کرد. استخراج‌کنندگان در مقیاس کوچک می‌توانند به استخرهای ماینینگ بپیوندند تا قدرت رایانه‌شان را ترکیب کنند تا احتمال ماینینگ موفقیت‌آمیز یک بلوک را افزایش دهند. با این حال، قدرت محاسباتی ارائه شده با استفاده از تلفن های هوشمند در مقایسه با ASIC ها کم خواهد بود و پرداخت های ماینرها تقریباً برابر با سهم آنها خواهد بود.

استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از ظرفیت پردازش گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌های iOS و اندروید، استخراج رمزنگاری موبایل نامیده می‌شود. همانطور که قبلا ذکر شد، در استخراج ارز دیجیتال با موبایل، پاداش تقریباً همان درصد قدرت محاسباتی ارائه شده توسط ماینرها خواهد بود.

استخراج ارزهای دیجیتال از طریق موبایل نیازمند داشتن یک گوشی هوشمند، دانلود اپلیکیشن استخراج ارز دیجیتال و داشتن اتصال اینترنتی قوی و بدون قطعی است. با این حال، انگیزه برای ماینرهای کریپتو ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر باشد و ممکن است هزینه برق مصرفی برای استخراج را پوشش ندهد. علاوه بر این، گوشی هوشمند فشار شدید ناشی از ماینینگ را تجربه می کند، طول عمر آن را کاهش می دهد و شاید سخت افزار گوشی از بین برود.

 

برنامه های موبایل جهت استخراج ارز دیجیتال

برنامه های کاربردی بسیاری برای سیستم عامل های iOS و اندروید جهت استخراج ارزهای دیجیتال در دسترس هستند.با این حال، اکثر برنامه‌ها فقط در سایت‌های استخراج رمزنگاری شخص ثالث در دسترس هستند که مشروعیت آنها باید قبل از استفاده به دقت بررسی شود. به عنوان مثال، طبق خط مشی توسعه دهندگان گوگل، برنامه های استخراج موبایل در فروشگاه google Play  مجاز نیستند.

با این حال، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌هایی ایجاد کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد استخراج در جای دیگری مانند پلتفرم‌های رایانش ابری کنترل کنند. از دلایل احتمالی پشت چنین محدودیت هایی می توان به تخلیه سریع باتری گوشی اشاره کرد. اگر استخراج “روی دستگاه” انجام شود، به دلیل پردازش فشرده، گوشی هوشمند بیش از حد گرم می شود.

 

نحوه استخراج ارز دیجیتال در گوشی موبایل اندرویدی

برای استخراج ارز دیجیتال در گوشی تلفن همراه، ماینرها می توانند به استخراج انفرادی اندروید مراجعه کنند یا به استخرهای استخراج مانند  AntPool ، Poolin ، BTC.com ،  F2Pool  و ViaBTC بپیوندند. با این حال، هر کاربر تلفن هوشمند نمی‌تواند استخراج انفرادی را انتخاب کند، زیرا این یک کار محاسباتی فشرده است و ممکن است چندین دهه طول بکشد تا بتوانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از تلفن خود استخراج کنید، حتی اگر از جدیدترین گوشی موبایل استفاده کنید.

از طرفی دیگر، ماینرها می توانند با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند استخراج بیت کوین یا MinerGate Mobile Miner  به استخرهای استخراج ارز دیجیتال بپیوندند تا قدرت پردازش محاسباتی مناسبی تولید کنند و با سهامداران مشارکت جوایز را به اشتراک بگذارند.

با این حال، پرداخت ماینرها، فرکانس پرداخت و گزینه های تشویقی به اندازه استخر بستگی دارد. همچنین، توجه داشته باشید که هر استخر ماینینگ از سیستم پرداخت متفاوتی پیروی می کند و ممکن است پاداش ها براین اساس متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در یک سیستم پرداخت به ازای هر سهم، ماینرها برای هر سهمی که با موفقیت استخراج می‌کنند، نرخ پرداخت مشخصی دریافت می‌کنند، که هر کدام ارزش مقدار خاصی از ارز دیجیتال قابل استخراج را دارد. در مقابل، پاداش بلوک و کارمزد خدمات ماینینگ با توجه به سود نظری تسویه می شود. ماینرها همچنین بخشی از کارمزد تراکنش ها را تحت سیستم کامل پرداخت به ازای هر سهم دریافت می کنند.

 

نحوه استخراج ارز دیجیتال در گوشی موبایل آیفون

ماینرها می‌توانند اپلیکیشن‌های استخراج را در گوشی های آیفون‌ دانلود کنند تا ارزهای دیجیتال را بدون سرمایه‌گذاری در تجهیزات سخت‌ افزاری گران‌ قیمت استخراج کنند. با این حال، صرف‌نظر از اپلیکیشن ماینینگ که استخراج‌کنندگان انتخاب می‌کنند، استخراج رمزنگاری موبایل ممکن است منجر به فرسودگی و پارگی زیاد شود، بدون اینکه به زمان و تلاش آن‌ها پاداش معقول بدهد.

به عنوان مثال، ممکن است برای ماینرها هزینه زیادی برای اجرای آیفون با انرژی بالا داشته باشد. با این حال، مقدار بیت کوین یا سایر آلت کوین هایی که می توانند استخراج کنند حداقل است. علاوه بر این، ماینینگ تلفن همراه ممکن است به دلیل قدرت محاسباتی بیش از حد مورد نیاز و نیاز دائمی به شارژ تلفن، منجر به عملکرد پایین آیفون شود.

 

آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل سودآور است؟

سودآوری ماینینگ به قدرت محاسباتی و سخت افزار کارآمد مورد استفاده در فرآیند استخراج رمزنگاری بستگی دارد. گفته می‌شود، هرچه شخصی از تجهیزات پیشرفته‌تری برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند، نسبت به کسانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، سود بیشتری کسب خواهد کرد.

علاوه بر این، برخی از مجرمان سایبری از روش cryptojacking برای استفاده مخفیانه از قدرت محاسباتی دستگاه‌های محافظت نشده برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و در صورتی که مالک اصلی بخواهد ارزهای دیجیتال را استخراج کند، آنها را برای استخراج ناکارآمد می‌سازد.

با این وجود، ماینرهای کریپتو اغلب یک تجزیه و تحلیل هزینه-فایده (مزایای یک انتخاب یا عمل منهای هزینه‌های مربوط به آن انتخاب یا فعالیت) انجام می‌دهند تا سودآوری ماینینگ را قبل از انجام هر سرمایه‌گذاری مشخص کنند.

 

آیا استخراج موبایل قانونی است؟

قانونی بودن ماینینگ در گوشی‌های هوشمند، ASIC  یا هر تجهیزات سخت‌افزاری به صلاحیت محل اقامت بستگی دارد، زیرا برخی کشورها ارزهای دیجیتال را محدود می‌کنند. با این حال، استخراج با استفاده از هر گونه تجهیزات سخت افزاری غیرقانونی می شود اگر ارزهای دیجیتال در یک کشور خاص محدود شوند.

مهمتر از همه، قبل از انتخاب تجهیزات ماینینگ، باید اهداف ماینینگ خود را مشخص کرده و بودجه آنها را تهیه کنید. قبل از انجام هر گونه سرمایه گذاری، مهم است که مسائل زیست محیطی مربوط به استخراج ارز دیجیتال را نیز در نظر بگیرید.

آینده استخراج رمزنگاری موبایل

علیرغم افزایش محبوبیت ماینینگ ارزهای دیجیتال، به دلیل مضر بودن آن از نظر اقتصادی و زیست محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است و باعث می شود ارزهای رمزپایه PoW مانند اتریوم به سمت مکانیزم اجماع اثبات سهام حرکت کنند.

علاوه بر این، وضعیت قانونی استخراج ارز دیجیتال در برخی از حوزه‌های قضایی نامشخص است، که این موضوع در مورد دوام استراتژی ماینینگ تردید ایجاد می‌کند. علاوه بر این، با گذشت زمان، اپلیکیشن‌های ماینینگ شروع به کاهش عملکرد گوشی‌های هوشمند می‌کنند و آن‌ها را برای استخراج ارزهای دیجیتال ناکارآمد می‌سازند.

برعکس، در حالی که تکامل تجهیزات سخت‌افزاری ماینینگ به استخراج‌کنندگان امکان می‌دهد تا دکل‌های خود را به طور سودآوری راه‌اندازی کنند، مبارزه برای پاداش‌های استخراج پایدار باعث پیشرفت تکنولوژی خواهد شد. با این وجود، هنوز مشخص نیست که نوآوری مهم بعدی در فناوری استخراج موبایل چگونه خواهد بود.