چگونه بیت کوین بفروشم؟

بیت کوین

چگونه بیت کوین بفروشم؟

اکثر افرادی که بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری در کیف پول خود دارند، برای سود بیشتر یا آزاد کردن سرمایه قصد فروش ارزدیجیتال را خواهند داشت. برای اینکه با خیالی آسوده اقدام به فروش نمایید بایستی با نحوه فروش ارز دیجیتال آشنا باشید و راه های امن تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد را بدانید.

روش های نقد کردن ارز دیجیتال

انتخاب روش تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد ،به محل نگهداری ارز وابسته می باشد. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر ارز دیجیتالی ،مانند بیت کوین و سولانا را در کیف پول Coinbase خود نگه دارید، ساده ترین گزینه شما این است که از طریق صرافی بفروشید.

به طور مشابه، بسیاری از کیف پول‌های کریپتو مانند Ledger به شما امکان می‌دهند رمزارز را به صورت نقدی مستقیماً از کیف پول خود بفروشید. با این اوصاف، راه‌های متعددی برای فروش ارزهای رمزنگاری محبوب شما به صورت نقدی وجود دارد.

استفاده از صرافی متمرکز ارز دیجیتال

یکی از ساده‌ترین روش های تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، فروش ارز از صرافی است. در صرافی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از تب  «خرید/فروش» استفاده کنید، دارایی را که می‌فروشید انتخاب کنید و سپس USD را برای نوع پرداخت انتخاب کنید.

صرافی، قیمت مظنه ای را نشان می دهد که شامل هرگونه کارمزد تراکنش است. پس از تایید معامله، پول نقد را در کیف پول نقدی صرافی خود واریز کنید. از آنجا، می توانید پول را به حساب بانکی متصل خود برداشت کنید. صرافی‌های متمرکز هزینه‌های شبکه و کارمزد تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند، اما اگر قبلاً ارز دیجیتال خود را در کیف پول صرافی نگهداری می‌کنید، این سریع‌ترین راه برای نقد کردن است.

صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا

روشی دیگر برای مبادله کریپتو با پول نقد، فروش از طریق صرافی های غیرمتمرکز و همتا به همتا (P2P) است. یک صرافی P2P برای دو نفر امکان مبادله دارایی ها را با قیمت توافقی فراهم می کند.

به عنوان مثال، می توانید بیت کوین خود را با خریدار دیگری با پول نقد مبادله کنید یا اگر خریدار پیدا کردید، بیت کوین را با کاردانو مبادله کنید. مزایای متعددی برای استفاده از صرافی P2P وجود دارد مانند دریافت کارمزد معاملاتی کمتر، همچنین می توانید با خریداران مذاکره کنید تا بهترین قیمت ممکن را برای ارز دیجیتال خود بدست آورید.

علاوه بر این، بسیاری از شبکه‌های P2P غیرمتمرکز هستند، به این معنی که برای استفاده از پلتفرم نیازی به تأیید هویت خود ندارید و شما می توانید تقریباً با هر نوع ارزی که می خواهید معامله کنید، مشروط بر اینکه خریدار مناسب را پیدا کنید.

اگر به دنبال مزایای هر دو روش هستید، می توانید از صرافی هایی مانند Binance و KuCoin استفاده کنید که دارای بازارهای P2P و همچنین معاملات متمرکز هستند. فقط توجه داشته باشید که نکته منفی نقدینگی ارزهای دیجیتال با معاملات P2P این است که زمان بیشتری نسبت به فروش از طریق یک صرافی متمرکز نیاز دارد. این به این دلیل است که شما باید پیشنهاد خود را پست کنید، یک خریدار پیدا کنید و قبل از فروش مذاکره کنید.

فروش مستقیم ارز از کیف پول

اگر در حال حاضر ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری می کنید، این احتمال وجود دارد که بتوانید رمزارز را مستقیماً از کیف پول خود  بفروشید. به عنوان مثال، کیف پول سخت افزاری محبوب لجر به شما امکان می دهد بیت کوین را به صورت نقدی از طریق برنامه Ledger Live بفروشید.

Ledger با Coinify ( پلتفرم آنلاین خرید و فروش ارز)شریک است و به شما اجازه میدهد بیت کوین خود را به صورت نقدی بفروشید و کل فرآیند را از طریق رابط Ledger تکمیل کنید. مسلماً، اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیاری از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را پشتیبانی نمی‌کنند، و گزینه‌هایی مانند Ledger فقط از فروش بیت‌کوین به صورت نقدی پشتیبانی می‌کنند. اما اگر با آلتکوین های زیادی سر و کار ندارید، این گزینه می تواند برای شما کافی باشد.

برنامه های انتقال پول

این روزها، برنامه‌های محبوب انتقال پول مانند Cash App و PayPal وارد بازار رمز ارزها شده‌اند. بنابراین، اگر ارزهای دیجیتال را با این برنامه ها نگه می دارید، می توانید از آنها برای فروش ارزهای دیجیتال خود نیز استفاده کنید.

در حال حاضر، Cash App فقط ازبیت کوین پشتیبانی می کند اما پی پال از چهار رمزارز مختلف پشتیبانی می کند: بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین گرچه هر دو پلتفرم، مراحل نقدینگی ارز دیجیتال را بسیار آسان می کنند.شما هزینه‌های فروش را پرداخت می‌کنید که به میزان فروش ارز دیجیتال و سرعت شبکه بستگی دارد، اما هم Cash App و هم PayPal قبل از تأیید فروش، کارمزد تراکنش و ارزش نهایی فروش شما را نشان می‌دهند.

 

کارت های نقدی ارز دیجیتال

اگر ترجیح می دهید رمز ارز خود را به تدریج خرج کنید و آن را به صورت یکجا نفروشید، می توانید کارت های نقدی مختلف ارز دیجیتال را که در بازار موجود است بررسی کنید.

به عنوان مثال، Crypto.com، صرافی محبوب ارزهای دیجیتال، ویزا کارت خود را دارد. این کارت کارمزد سالانه دریافت نمی‌کند و به شما امکان می‌دهد موجودی خود را با پول های رایج یا ارزهای دیجیتال مختلف افزایش دهید. کارت Crypto.com همچنین مزایایی مانند برداشت رایگان از خودپرداز و بازپرداخت نقدی برای خرج کردن در پلتفرم هایی مانند Amazon Prime، Netflix، و Shopify ارائه می‌کند.

دستگاه های خودپرداز بیت کوین

اگر در شهری بزرگ زندگی می کنید،می توانید دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی خود بیابید که به شما امکان نقد کردن بیت کوین از کیف پول را می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد QR کیف پول خود را اسکن کنید و سپس مقدار بیت کوینی که می فروشید را وارد کنید و دستگاه خودپرداز نشان می دهد که چقدر پول نقد می توانید دریافت کنید.

البته، هر دستگاه خودپرداز بیت کوین از فروش بیت کوین به صورت نقدی پشتیبانی نمی کند و بسیاری نیز نیاز به تأیید هویت شما یا ایجاد یک حساب کاربری در شرکت ATM دارند. از این نظر، استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین احتمالا آخرین راه حل شما برای تبدیل بیت کوین به پول نقد است. این به این دلیل است که گزینه هایی مانند صرافی های متمرکز بسیار ساده تر هستند و استفاده از صرافی های رمزنگاری P2P به شما کمک می کند در هزینه ها صرفه جویی کنید.