چگونه بیت کوین بخرم؟

بیت کوین

چگونه بیت کوین بخرم؟

اگر به دنیای کریپتو تازه وارد شده اید، قطعا نحوه خرید بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال برای شما کمی گیج کننده است ولی نگران نباشید، روش های خرید ارز بسیار ساده است و می توانید با انجام دادن پنج مرحله، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید

جهت خرید ارز دیجیتال، دراولین مرحله بایستی یک کارگزار یا صرافی رمزنگاری انتخاب کنید. هر صرافی امکان خرید ارزهای دیجیتال به شما می دهد گرچه تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای تجارت ارزهای دیجیتال با یکدیگر ملاقات می کنند و اغلب کارمزدهای نسبتاً پایینی دارند اما رابط‌های پیچیده‌تری با انواع معاملات و نمودارهای عملکرد پیشرفته دارند که می‌توانند آن‌ها را برای سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال ترسناک کنند.

برخی از شناخته شده ترین صرافی های ارزهای دیجیتال FTX، Bitfinex، Coinbase و Binance می باشند. پلتفرم های معاملاتی این شرکت‌ها ممکن است در ابتدا کمی برای مبتدیان، گیج کننده باشد اما دراغلب این صرافی ها خرید به آسانی انجام می شود.

یک نکته مهم: به عنوان فردی که تازه وارد کریپتو شده، باید مطمئن شوید که صرافی یا کارگزاری انتخابی شما امکان انتقال ارزهای فیات (مانند دلار و پوند، و ریال و ….) را فراهم می کند زیرا برخی از صرافی‌ها فقط با استفاده از یک رمزارز دیگر(ارز تتر یا دای) که می بایست از صرافی دیگری بخرید به شما مجوز فعالیت می دهند.

در صرافی ثبت نام کرده و حساب خود را ایجاد کنید و احراز هویت شوید

زمانی که صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کردید، برای افتتاح حساب خود، ثبت نام کرده و جهت ادامه فعالیت بایستی احرازهویت کنید زیرا برای جلوگیری از تقلب و برآوردن الزامات نهادهای نظارتی احرازهویت نیاز است.

تا زمانی که حساب شما تایید نشود، نمی توانید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید از همین رو جهت تایید شدن ممکن است از شما کپی از گواهینامه رانندگی یا پاسپورت بخواهند یا ممکن است از شما خواسته شود که یک سلفی بارگذاری کنید تا ثابت کنید ظاهر شما با مدارکی که ارسال می کنید مطابقت دارد.

 

سپرده گذاری نقدی برای سرمایه گذاری

برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که وجوه در حساب خود دارید. ممکن است با پیوند دادن حساب بانکی خود یا پرداخت با کارت نقدی، به حساب رمزنگاری خود پول واریز کنید.

سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید

زمانی که در حساب شما وجه نقدی وجود دارد، می توانید اولین سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دهید. صدها ارز دیجیتال برای انتخاب وجود دارد، از نام‌های معروفی مانند بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا ارزهای دیجیتال مبهم‌تری مانند Theta Fuel یا Holo.

هنگام خرید ارز دیجیتال، می‌توانید نماد آن را وارد کنید: مثلاً نماد بیت کوین، BTC و تعداد سکه‌هایی که می‌خواهید بخرید را وارد کنید. با اکثر صرافی‌ها و کارگزاران، می‌توانید کسری از واحد کل ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد تکه‌ای از توکن‌های گران‌قیمت مانند بیت‌کوین یا اتریوم بخرید که در غیر این صورت، هزاران دلار برای مالکیت یک واحد کامل آن‌ها نیاز است.

 

یک روش ذخیره سازی را انتخاب کنید

داشتن یک مکان ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. اگر از طریق صرافی خریداری می کنید، گزینه هایی برای نگهداری ارز خود دارید:

ارز خود را در صرافی بگذارید

هنگامی که ارز دیجیتال خریداری می کنید، معمولاً در یک کیف پول رمزنگاری متصل به صرافی ذخیره می شود. اگر علاقه ای ندارید که رمز ارز خود را در صرافی نگه دارید و می خواهید آن را به مکان امن‌تری منتقل کنید، ممکن است آن را از صرافی به یک کیف پول سرد یا گرم جداگانه منتقل کنید. براساس مبادله و اندازه انتقال شما، ممکن است مجبور باشید برای انجام این کار هزینه بپردازید.

کیف پول های داغ (هات ولت):

اینها کیف پول های هستند که به صورت آنلاین ذخیره می شوند و در دستگاه های متصل به اینترنت مانند تبلت، رایانه یا تلفن اجرا می شوند. کار با کیف‌پول‌های داغ راحت است، اما به دلیل اتصال به اینترنت، خطر سرقت و هک در آنها وجود دارد.

کیف پول سرد (کلد ولت):

کیف پول‌های سرد به دلیل متصل نبودن به اینترنت، امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال می باشند و به شکل دستگاه های خارجی مانند درایو USB یا هارد دیسک می باشند. با این حال، باید مراقب کیف پول‌های سرد باشید: اگر کد کلید مرتبط با آن‌ها را گم کنید یا دستگاه خراب شود، ممکن است هرگز نتوانید ارز دیجیتال خود را پس بگیرید.