پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی

پرفکت مانی چیست؟ آموزش کامل پرفکت مانی

پرفکت مانی یک سیستم مالی آنلاین است که پول و کیف پول الکترونیکی را ارائه می دهد .به عبارتی دیگر یک سرویس مالی پیشرو است که کاربران می توانند پرداخت های آنی و انتقال پول را به صورت ایمن در سراسر اینترنت انجام دهند و فرصت های منحصر به فردی را برای کاربران و صاحبان مشاغل اینترنتی ایجاد می کند. با استفاده از پرفکت مانی می توانید پرداخت های ارزی را در وب سایت های مختلفی که این پول الکترونیکی را می پذیرند انجام دهید.

پرفکت مانی یک شرکت جهانی برای انتقال ارز و یا درآمدهای ارزی و یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت دنیاست که همانند پلتفرم‌های پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت دیگر، ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد.

پرفکت مانی در سال 2007 به عنوان یک سیستم الکترونیکی برای پرداخت‌های غیرنقدی اینترنتی در پاناما تأسیس شد اما دفتر مرکزی آن در زوریخ سوئیس می‌باشد. پاناما کشوری است که قوانین سختگیرانه‌ای برای کنترل مالی ندارد. به عنوان مثال ، این شرکت (برخلاف شرکت‌های غربی) می‌تواند دارایی‌های کاربران خود را در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند. این امر موجب صرفه جویی پول در این سیستم می‌شود. این دلیل اصلی عدم پذیرش این ارز الکترونیکی در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ آنلاین است.

به طور کلی پرفکت مانی یک شرکت جهانی برای انتقال ارز و یا درآمدهای ارزی است که خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را برای کاربران و کسب و کارهای سراسر دنیا آسان کرده است. این شرکت یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت دنیاست که همانند پلتفرم‌های پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت دیگر، ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد.کاربران می‌توانند از طریق موبایل (سیستم عامل iOS ) و (Android ) یا از طریق کامپیوتر از سیستم پرفکت مانی استفاده کنند. پرفکت مانی خدماتی در بخش‌های B2C و B2B به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

خرید پرفکت مانی

پرفکت مانی به صورت یورو و دلاری موجود است، اما وب‌ سایت‌های ایرانی غالبا دلار پرفکت مانی را می‌فروشند. با کمی تحقیق و پرس و جو می توانید وب سایت‌های معتبر زیادی را برای خرید پیدا کنید. در صفحه خرید و فروش صرافی آنلاین ارزیپتو می توانید به راحتی و در کمترین زمان پرفکت مانی بخرید.

 

شارژ پرفکت مانی

بعد از ساخت حساب کاربری در سایت پرفکت مانی می‌توانید حساب خود را شارژ کنید. در بخش شارژ حساب پرفکت مانی خود بروید و به اندازه دلخواه خود پرفکت مانی بخرید. پرفکت مانی به چند روش مختلف از جمله: دلار آمریکا، یورو و طلا و بیت کوین در حساب نگهداری می‌شود.

 

روش های شارژ پرفکت مانی

  • استفاده از صرافی معتبر
  • استفاده از ووچر پرفکت مانی
  • استفاده از حواله بانکی
  • استفاده از کارت شتاب
  • انتقال از حساب دیگر

 

مزایا و معایب پرفکت مانی

یکی از مزیت‌های پرفکت مانی، تحریم نبودن آن برای کاربران ایرانی و سایر کشورهای تحت تحریم است. همانطور که در قسمت بالا گفته شد، ایرانی‌ها و شهروندان چند کشور دیگر، به دلیل تحریم‌ نمی‌توانند از خدمات شرکت‌های بزرگی مثل پی‌پال، مسترکارت، ویزا و … بهره ببرند. اما پرفکت مانی اینطور نیست. از لحاظ امنیتی، به جرات می‌توان گفت که میزان امنیت تراکنش از این سیستم پرداخت بسیار بالا است.

در مبحث نرخ کارمزد تراکنش‌ها نسبت به رقبای دیگر پایین است. سرعت تبدیل ارزهای فیات ( مانند دلار ، ریال و …. )  به انواع ارز دیجیتالی در سیستم پرفکت مانی بسیار بالا می‌باشد. احراز هویت در این سیستم ضروری نیست، اما با انجام احراز هویت کارمزدهای تراکنش از 2 درصد به 0.5 درصد کاهش می‌یابد.

از مزیت‌های دیگر پرفکت مانی این است که هیچ محدودیتی در حجم و میزان تراکنش‌های مالی انجام شده در آن وجود ندارد. بعد از مزیت‌های پرشمار پرفکت مانی بهتر است که شما را با برخی از معایب این سیستم پرداخت آنلاین هم آشنا کنیم:

  • در پرفکت مانی، امکان برگشت و یا اصلاح مبادلات وجود ندارد و کاربران در صورت انجام اشتباه در این نوع معاملات امکان بازگردانی پول خود را ندارند.
  • در صورت فراموش کردن رمز کاربری کیف پول پرفکت مانی خود برای بازیابی رمز کیف پول هزینه بسیار بالایی باید پرداخت شود.
  • در حساب کاربری پرفکت مانی، استفاده از کارت‌هایی مانند ویزا کارت ( Visa card ) و مسترکارتMastercard ) ) امکان خارج کردن پول‌های موجود را ندارد.

پرفکت مانی  دارای سه نوع حساب مختلف است که کاربر می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند و هر یک از این سه حساب مزایایی دارد. این سه حساب به ترتیب “معمولی” ، “حق بیمه” و “شریک” نام‌گذاری شده‌اند.

  • حساب شریک (Partner Account) :

سومین دسته از حساب‌ها در Perfect Money است. این نوع حساب برای افراد عادی در دسترس نیست. در واقع فقط نماینده سیستم پرداخت یا صرافی می‌تواند چنین حسابی داشته باشد. این نوع حساب دارای کمترین نرخ پورسانت (1.5٪) و نرخ سود سالانه 5٪ کمترین موجودی ماهانه است. هزینه حق بیمه برای هر انتقال بانکی حداکثر 2 است.

  • حق بیمه:

مشتریان تعیین شده‌ای که بیشتر از یک سال فعال بوده‌اند یا گردش حساب به مقدار مشخصی (7000 دلار آمریکا یا معادل آن) رسیده است، این فرصت را دارند که حساب خود را ارتقا دهند. سپس کاربر باید درخواست جداگانه‌ای را به واحد مشتری کامل ارسال کند. مزایای اصلی حساب حق بیمه هزینه کمتر خدمات و معاملات نسبت به حساب‌های معمولی است.

  • طبیعی:

برای همه مشتریان ثبت شده جدید، بدون هیچ گونه محدودیتی در استفاده از سیستم، تعریف شده است.

 

سخن پایانی

پرفکت مانی یک سیستم بین المللی جهت تبادل ارز می باشد. در واقع به عنوان یک سیستم الکترونیکی برای پرداخت‌های غیرنقدی در اینترنت ایجاد شده است. پرفکت مانی یک شرکت جهانی برای انتقال ارز و یا درآمدهای ارزی است که خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را برای کاربران و کسب و کارها در سراسر دنیا راحت کرده است.