آموزش استیکینگ در تراست ولت

کیف پول تراست ولت

آموزش استیکینگ در تراست ولت

در دنیای  Web3، به فرآیند مشارکت فعال در اعتبارسنجی تراکنش در یک بلاک چین اثبات سهام ، Staking (استیکینگ) گفته می شود. در این بلاک چین‌ ها، فردی که حداقل موجودی مورد نیاز یک ارز دیجیتال خاص را داشته باشد، می‌تواند تراکنش‌ها را تایید کند و پاداش‌های استیکینگ را کسب کند. در این متن درباره استیکینگ در تراست ولت مطالب مختصر و مفیدی بیان می کنیم.

 

استیکینگ (Staking)  چیست؟

وقتی رمز ارز خود را به اشتراک می گذارید، اساساً وجوه خود را در کیف پول خود قفل می کنید تا از عملیات شبکه بلاک چین پشتیبانی کنید. این عملیات می تواند شامل اعتبارسنجی تراکنش ها و ایمن سازی شبکه باشد. در ازای استیکینگ رمزارز خود، معمولاً پاداش‌هایی دریافت می‌کنید که اغلب به شکل ارزهای دیجیتال اضافی است.

 

جوایز استیکینگ چگونه کار می کند؟

به شرکت‌کنندگانی که رمزارز خود را برای پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چین، stake می‌کنند، جوایزی داده میشود. این جوایز می‌تواند مقدار ثابتی از ارز دیجیتال یا درصدی باشد که بر اساس میزان استیکینگ ارز دیجیتال و مدت زمان استیکینگ محاسبه می‌شود. توجه به این نکته مهم است که ویژگی های پاداش دهی ممکن است بین شبکه های مختلف بلاک چین متفاوت باشد.

 

موارد کلیدی در استیکینگ

 

  • انتخاب شبکه: اولین گام در استیکینگ، انتخاب شبکه ای است که می خواهید با قرار دادن رمز ارز خود از آن پشتیبانی کنید.

 

  • به دست آوردن رمزنگاری لازم: پس از انتخاب یک شبکه، باید ارز دیجیتال خاصی را که شبکه برای سهام استفاده می‌کند، خریداری کنید.

 

  • قرار دادن رمزارز خود: پس از به دست آوردن ارز دیجیتال لازم، باید سکه های خود را در کیف پولی که از استیکینگ پشتیبانی می کند، قفل کنید یا ” Stake” کنید. این فرآیند با توجه به شبکه و کیف پولی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

 

  • کسب جوایز: پس از اینکه رمز ارز شما در معرض خطر قرار گرفت، به مرور زمان شروع به کسب پاداش خواهید کرد. این جوایز معمولاً در همان نوع رمزارزی که شما در آن استیکینگ کرده اید پرداخت می شود.

 

نحوه انجام staking در کیف پول  Trust Wallet

لطفاً توجه داشته باشید که این مراحل ممکن است با توجه به ارز دیجیتالی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید کمی متفاوت باشد. در این مثال نگاهی خواهیم داشت به اینکه دریافت BNB در زنجیره beacon  با استفاده از Trust Wallet شما چگونه است:

قبل از اینکه به نحوه پرداخت با استفاده از Trust Wallet بپردازیم، اگر این کیف پول را ندارید، باید یک کیف پول  Trust Wallet ایجاد کنید.

در این مثال، با استفاده از کیف پول Trust Wallet یک کیف پول جدید راه اندازی می کنیم.

 

مرحله 1: آخرین نسخه برنامه Trust Wallet را دانلود کنید.

مرحله 2: کیف پول خود را تنظیم کنید

 

  • کیف پول Trust Wallet را باز کنید و «create a new wallet» را انتخاب کنید.
  • گزینه ای را برای پشتیبان گیری از کیف پول خود انتخاب کنید.
  • پس از تنظیم کیف پول، روی «start using Trust Wallet» ضربه بزنید.

 

استیکینگ در تراست ولت

 

  • “BNB Beacon Chain BNB” را انتخاب کنید.

نکته: اگر قبلاً کیف پولی دارید که Trust Wallet نیست، می‌توانید آن کیف پول را وارد کنید. در این حالت، گزینه «من قبلاً کیف پول دارم» را انتخاب کنید.

 

مرحله 3: مطمئن شوید که ارز دیجیتالی که می خواهید در کیف پول خود به اشتراک بگذارید، دارید.

قبل از استیکینگ و دریافت BNB  به  ارز BNB در  Trust Wallet خود نیاز دارید، بنابراین از دستورالعمل‌های مناسب زیر برای دریافت مقداری BNB در کیف پول خود استفاده کنید.

 

  • از این دستورالعمل ها برای خرید ارزهای دیجیتال به طور مستقیم در کیف پول تراست ولت خود استفاده کنید .
  • از این دستورالعمل ها برای واریز رمزنگاری به کیف پول خود استفاده کنید .

 

مرحله 4: کریپتو خود را برای کسب پاداش به اشتراک بگذارید

ما از BNB برای این مثال استفاده می‌کنیم، اما شما می‌توانید هر یک از ازهای موجود را به اشتراک بگذارید. برای مشاهده سایر گزینه های استیکینگ، به مسیر زیر بروید: “Discover” -> “Staking”.

  • با پیمایش به دارایی BNB از طریق صفحه اصلی کیف پول شروع کنید، یا اگر نتوانستید آن را در آنجا پیدا کنید، می‌توانید نماد ضامن را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید، سپس آن را جستجو کنید.

 

 

 

 

استیکینگ در تراست ولت-۲

 

 

  • دکمه “More” را انتخاب کنید و سپس “Stake” را انتخاب کنید.
  • در صفحه “Staking” ، گزینه “Stake” را انتخاب کنید.
  • مقداری را که می خواهید استیک کنید انتخاب کنید، Next را انتخاب کرده و سپس دستورالعمل های باقیمانده را دنبال کنید تا BNB خود را استیکینگ کنید.

 

 

استیکینگ در تراست ولت-۳

 

هنگامی که مراحل را کامل کردید، فقط باید منتظر بمانید تا پاداش های شما ظاهر شود و این بستگی به پروتکل و دارایی شما برای سهام دارد.

 

معایب استیکینگ چیست؟

مثل همیشه، قبل از استیکینگ هر دارایی، حتما تحقیقات خود را انجام دهید.این سرمایه گذاری نیز، مانند سایر سرمایه گذاری ها، با مجموعه ای از ریسک ها همراه است:

Slashing : برخی از شبکه‌های PoS از مکانیزمی به نام “slashing” استفاده می‌کنند که در آن می‌توان بخشی از دارایی‌های سهامداران را در صورت کارهای مخربانه یا ناتوانی در آنلاین ماندن و انجام مسئولیت‌های شبکه از بین برد.

نقدینگی: در حالی که دارایی‌های کریپتو شما در معرض خطر هستند، قفل می‌شوند و تا زمانی که دوره استیکینگ به پایان نرسد یا زمانی که تصمیم به حذف آن‌ها نگیرید، نمی‌توان آنها را فروخت یا معامله کرد، که با توجه به شبکه ممکن است مدتی طول بکشد.

نوسانات بازار: ارزش دارایی های سهام شما می تواند با بازار در نوسان باشد. اگر قیمت ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ارزش دارایی های سهام شما نیز کاهش می یابد.