نحوه ی سرمایه گذاری در ICO ها

سرمایه گذاری در ICO ها

نحوه ی سرمایه گذاری در ICO ها

اگر از افراد علاقمند به مقالات خبری آنلاین می باشید، احتمالا نام ICO ها را شنیده اید زیرا ICOها ترند جدید اینترنت هستند و به شما سودهای بزرگ و آسان را وعده می دهند. در زمان نگارش این مقاله، 1530 ارز دیجیتال در سایت coinmarketcap.com فهرست شده است که به طور متوسط ​​هر روز پنج سکه جدید ظاهر می شود.

در حالی که انتخاب کوین مناسب جهت سرمایه گذاری واقعا مشکل است ،ICO های زیادی وجود دارند که برای پروژه های مهم و مفید، سرمایه جمع آوری می کنند، در همین حال بسیاری از استارت‌آپ‌ها در تلاشند از طریق روش‌هایی مانند انتخاب شیبا اینو به‌عنوان طلسم شانس توکن Dogecoin، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

کسانی که مایل به سرمایه گذاری و همچنین اعلام یک بیانیه سیاسی در همان زمان هستند ممکن است توسط توکنی مانند پوتین کوین یا ترامپ کوین جذب شوند. حتی یک ارز با نام توکن بی فایده اتریوم (بله، این نام واقعی آن است) وجود دارد که از مفهوم ICO در وب سایت خود انتقاد می کند و مقدار زیادی پول جمع آوری کرده اند.

برخی از موفق ترین ICOها بازدهی کلانی را برای سرمایه گذاران اولیه به ارمغان می آورند و سود سهام بیشتری را برای شرکت ها، استارتاپ ها و افرادی که آنها را سازماندهی می کنند به ارمغان می آورند. براساس گزارش اخیر « WSJ» مجموع سرمایه‌ای که از طریق عرضه اولیه سکه در سراسر جهان جمع‌آوری شده است بیشتر از چهار میلیارد دلار است که اکثر آن در سال 2017 جمع آوری شد، زیرا در پایان سال 2016 این رقم تنها 225 میلیون دلار بود.

نحوه خرید توکن از طریق یک ICO

نحوه خرید توکن از طریق یک ICO بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

1. از طریق وب سایت پروژه برای ICO ثبت نام کنید

هر پروژه قانونی که منابع مالی را از طریق یک ICO تامین می‌کند، دارای یک وب‌سایت است که در آن مشخص می‌کند پروژه درباره چه چیزی است، اهداف آن چیست، مقدار پول مورد نیاز چقدر است.

2. تهیه بیت کوین یا اتر

برای شرکت در یک ICO به یکی از دو ارز دیجیتال اصلی (بیت کوین یا اتریوم) نیاز دارید. بیت کوین که هنوز هم غالب ترین ارز دیجیتال است و در هر نقطه دنیا پذیرفته شده است، با این حال، از آنجایی که اتریوم یک پلتفرم بلاک چین پایدار و راحت را برای توسعه دهندگان ارائه می دهد تا پروژه های خود را راه اندازی کنند، به یک پلتفرم انتخابی برای ICOها تبدیل شد. بنابراین، اتر که توکن بومی پلتفرم اتریوم است، به طور گسترده ای برای خرید توکن از طریق ICO ها استفاده می شود.

حداقل مبلغی که می توانید سرمایه گذاری کنید به ICO خاص بستگی دارد. این مقدارمی تواند بین 10 تا 100 دلار یا 0.02 اتریوم تا 1 اتریوم باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری معمولاً در وایت پیپر پروژه ذکر می شود که در وب سایت آن قابل مشاهده است.

3. انتقال بیت کوین یا اتر به کیف پول خود

بهتر است از نگهداری ارز دیجیتال خود در کیف پولی که صرافی در اختیار شما قرار می‌دهد خودداری کنید چون امنیت وجوه شما را به خطر می اندازد، زیرا شما اساساً کنترل آن کیف پول را ندارید. می توانید توکن‌های خود را به کیف پول نرم‌افزاری منتقل کنید که رمز عبور را روی دستگاه انتخابی شما نگه می‌دارد. از طرف دیگر، می توانید برای امنیت بیشتر روی یک کیف پول سخت افزاری سرمایه گذاری کنید.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب کیف پول وجود دارد، اما یکی از ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب کیف پول باید به آن توجه داشته باشید این است که از استاندارد توکن ERC20 پشتیبانی کند زیرا گسترده ترین استاندارد توکن است و این استاندارد رسمی برای شبکه اتریوم است. بنابراین، تقریباً هر کیف پولی که از اتر پشتیبانی می کند با ERC20 سازگار خواهد بود.

4. خرید توکن ICO

هنگامی که برای یک ICO ثبت نام کردید و وجوه خود را در دسترس و آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتال خود را به آدرس کمپین ارسال کنید.

5. با ارسال ارز خود به آدرس سایت در ICO شرکت کنید

هدف اصلی هر کمپین ICO به دست آوردن پول شماست، به همین دلیل سعی می کنند این روند را بی اهمیت جلوه دهند. بیشتر اوقات، وب سایت پروژه دستورالعمل های کاملی در مورد نحوه سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می دهد اما هنگام ارسال وجوه خود باید بسیار مراقب باشید.

لازم است چندین بار آدرس وب سایت را بررسی کنید. ممکن است وب‌سایت‌های ICO جعلی به عنوان آگهی در بالای نتایج جستجوی Google شما فهرست شده باشند که با وب سایت های واقعی یکسان به نظر برسند اما یک یا دو نماد آن با آدرس اصلی کمی متفاوت است.

آدرس کیف پول پروژه را چندین بار بررسی کنید زیرا کلاهبرداران و فیشرها آدرس های جعلی را به صورت آنلاین ارسال می کنند، بنابراین بایستی بسیار مراقب باشید تا پول خود را به آدرس اشتباهی ارسال نکنید زیرا هرگز نمی توانید آن را پس بگیرید. برخی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین ICO‌ها هزاران هزارنفر دارند که هم‌زمان همگی اتر را ارسال می‌کنند که منجر به ترافیک شبکه می شود و انجام تراکنش شما ممکن است مدتی طول بکشد. همیشه می توانید وضعیت تراکنش خود را در اکسپلورر ارز، با قرار دادن آدرس کیف پول خود در نوار جستجو بررسی کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که مقدار کمی اتر اضافی را در تراکنش خود قرار دهید. این اتر اضافی صرف سوخت(gas) خواهد شد، که تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم فعال می‌کند. اساساً در این مورد خاص سوخت به عنوان کارمزد معامله عمل می کند و مقدار سوخت مورد نیاز معمولاً در وب سایت پروژه درج می شود.

6. توکن های ICO را در آدرس خود دریافت کنید

شما باید توکن های تازه خریداری شده تان را در آدرس کیف پول خود دریافت کنید البته اگر بلافاصله این اتفاق نیفتد نگران نباشید و صبر کنید، بسته به یک کمپین خاص، توکن‌های شما می‌توانند بلافاصله وارد شوند، اما گاهی ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی بیشتر طول بکشد.

علاوه بر این، در طول یک ICO شلوغ، بسیاری از چیزها ممکن است به تعویق بیفتد، برخی از ضرب الاجل ها را می توان تغییر داد و غیره. بنابراین، مطمئن شوید که به‌روز بمانید و در پلتفرم‌ها و انجمن‌های اختصاصی با سرمایه‌گذاران دیگر ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات، زمانی که توکن ها را دریافت می کنید، ممکن است نتوانید بلافاصله آنها را معامله کنید. این بستگی به قوانین یک ICO خاص دارد. این اطلاعات و همچنین زمانی که باید قبل از دریافت توکن ها منتظر بمانید، معمولاً در وب سایت پروژه قرار می گیرند.

7. هنگامی که توکن های ICO خود را دریافت کردید، نحوه ذخیره آنها را بیابید

همیشه مطمئن شوید که وجوه شما امن و مطمئن است. اکثر ICOهای اصلی اقدامات لازم را انجام می دهند تا توکن آنها توسط سرویس های کیف پول اصلی، به ویژه توسط سرویس کیف پول رسمی اتریوم MyEtherWallet پشتیبانی شود. حتی اگر یک توکن خاص هنوز توسط آن پشتیبانی نمی شود، این سرویس به شما امکان می دهد یک توکن سفارشی ERC20 اضافه کنید.

اگر از کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید، هر توکن ERC20 را می توان به دستگاه منتقل کرد و از طریق MyEtherWallet مدیریت کرد. علاوه بر این، سازندگان کیف پول سخت افزاری به طور مداوم لیست ارزهای پشتیبانی شده خود را به روز می کنند. اگر توکنی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید این پشتیبانی را دریافت می‌کند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آخرین نسخه سخت‌افزار رسمی سازنده‌ها را دانلود و نصب کنید.

نحوه خرید توکن پس از ICO

پس از پایان دوره ICO، اگر پروژه به اندازه کافی موفقیت آمیز بود، توکن در نهایت در صرافی فهرست می شود. اینکه توکن درکدام صرافی خاص لیست شود، به یک پروژه بستگی دارد. برای اینکه بدانید کدام صرافی توکن را فهرست می‌کند، می‌توانید اعلامیه‌های خود پروژه را دنبال کنید یا بخش Altcoin تالار بیت‌کوین را بررسی کنید و موضوعی در مورد توکن مدنظر خود پیدا کنید.

از طرف دیگر، سایت CoinMarketCap اکثر ارزهای موجود و همچنین صرافی هایی را که می توان آنها را معامله کرد فهرست می کند. هنگامی که یک توکن در یک صرافی لیست می شود، بیشتر اوقات در برابر بیت کوین و اتر معامله می شود.

کاربرد توکن خریداری شده

خرید توکن یک سرمایه گذاری است، بنابراین هنگامی که توکن های خود را به دست آوردید، اساساً دو گزینه دارید: نگه داشتن و دریافت سود سهام یا معامله توکن ها.

ICOهای موفق و سودآور زیادی وجود دارد. هنگامی که شرکتی از مرحله ICO با موفقیت عبور کرد، ارزش آن باید بالاتر رود زیرا خود شرکت در بازار قابل اعتمادتر می شود و به خوبی تثبیت می شود و ارزش توکن نیز افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا سود بیشتری کسب کنند.

علاوه بر این، توکن‌ها معمولاً به سرمایه‌گذاران دسترسی آینده به محصول یا خدمات و همچنین مزایای خاصی را ارائه می‌دهند. از این نظر، ICO ها بسیار شبیه به روش های سنتی سرمایه گذاری جمعی هستند که در آن شرکت کنندگان برای سرمایه گذاری پاداش دریافت می کنند.

چه کسانی می توانند در ICO شرکت کنند؟

برای سرمایه گذاری در ICO به مقدار زیادی اندوخته نیاز ندارید. در اصل، موارد مورد نیاز برای شروع ، دسترسی به اینترنت و مقداری بیت کوین یا اتر است. فناوری بلاک چین به سرمایه‌گذاری ها اجازه می‌دهد تا تقریباً از هر نقطه‌ای در جهان، با هزینه‌های ناچیز و معمولاً درعرض چند دقیقه، جریان داشته باشند اما، مطمئن شوید که اینکار در حوزه قضایی شما قانونی است.

ICOها احتمالاً یکی از جنبه‌های ارزهای دیجیتال هستند که مقامات در سراسر جهان بیشترین تلاش را برای تنظیم آن دارند. ICO ها به صراحت در برخی کشورها مانند چین و کره جنوبی ممنوع هستند، در حالی که برخی جاهای دیگر یا مقررات خاصی را معرفی کرده اند یا در شرف اجرای آن هستند.

به عنوان مثال، در روسیه نهادهای نظارتی به شدت در حال بررسی هستند که هم برای مقدار کلی پولی که یک پروژه می‌تواند از طریق ICO دریافت کند و هم برای مقداری که یک فرد می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، سقف‌های مشکلی را در نظر بگیرند.