الگوهای نمودار ارز دیجیتال و اهداف قیمت

الگوهای نمودار ارز دیجیتال و اهداف قیمت

الگوهای نمودار ارز دیجیتال و اهداف قیمت​

به طور کلی الگوها، جزء کلیدی تحلیل تکنیکال می باشند و به معامله گران کمک می کنند تا قیمت آتی و اهداف بالقوه را تعیین کنند. می توان نمودارها را در تمام بازه های زمانی بررسی کرد و در استراتژی های معاملاتی مختلف از معاملات نوسانی تا اسکالپینگ اعمال کرد.به عبارتی الگوهای نمودار ابزاری عالی برای معامله گران جهت شناسایی روند ادامه یا معکوس هستند. بیایید نگاهی به برخی از الگوهای رایج نمودار کریپتو بیندازیم.

الگوهای ادامه قیمت

الگوهای ادامه، روند قیمت فعلی را ادامه می دهند و معمولاً با یک حرکت ضربه ای و یک دوره تثبیت مشخص می شوند. برخی از رایج‌ترین الگوهای ادامه‌دهنده: پرچم‌ها، پرچم های‌ سه گوش و تیغه ها هستند. در اینجا چند نمونه از الگوهای ادامه قیمت آورده شده است:

الگوهای نمودار ارز دیجیتال
الگوهای نمودار ارز دیجیتال

الگوهای معکوس قیمت

الگوهای معکوس قیمت، مخالف الگوهای ادامه هستند. آنها معمولاً روند قیمت فعلی را معکوس می کنند و باعث می شوند قیمت در جهت مخالف حرکت کند. برخی از رایج‌ترین الگوهای معکوس:

بالا(اوج)های دوتایی و پایین ها، سر و شانه‌، تیغه‌ها (تیغه ها سیگنال معکوس نیز می دهند)، مثلث‌های در حال گسترش، بالا و پایین‌های سه‌گانه هستند. در اینجا چند نمونه از الگوهای معکوس قیمت آورده شده است:

الگوهای نمودار ارز دیجیتال
الگوهای نمودار ارز دیجیتال

الگوهای خنثی

الگوهای خنثی باعث حرکت قیمت می شوند اما جهت آنها مشخص نیست. رایج‌ترین الگوهای مثلث خنثی عبارتند از: مثلث صعودی، مثلث نزولی، مثلث متقارن و مثلث درحال گسترش متقارن. نمونه های زیر را ببینید:

الگوهای نمودار ارز دیجیتال
الگوهای نمودار ارز دیجیتال

الگوی نمودار اهداف قیمت

بیایید برای شروع روی پرچم ها، پرچم های سه گوش و الگوهای سر و شانه تمرکز کنیم.

پرچم ها و پرچم های سه گوش:

شکست: برای یک پرچم یا پرچم سه گوش صعودی، شکست بالای مقاومت نشان می دهد که پیشرفت قبلی از سر گرفته شده است و شکست زیر حمایت نشان می دهد که کاهش قبلی از سر گرفته شده است.

حجم: حجم باید در هنگام پیشروی یا کاهش که میله پرچم را تشکیل می دهد، سنگین باشد. حجم سنگین برای حرکت ناگهانی و تیز که میله پرچم را ایجاد می کند، مشروعیت ایجاد می کند. افزایش حجم در شکست مقاومتی (حمایتی) اعتبار ساختار و احتمال ادامه آن را تایید می کند.

اهداف: طول میله پرچم را می توان برای شکست مقاومت یا شکست حمایت پرچم/پرچم سه گوش برای تخمین پیشرفت یا کاهش اعمال کرد.در اینجا مثالی از راه اندازی یک معامله برای هر دو علامت صعودی و نزولی آورده شده است (پرچم همان مفهوم است، فقط شکل تثبیت یک مستطیل در مقابل یک مثلث است که در مثال های بالا مشاهده می شود).

الگوهای نمودار ارز دیجیتال
الگوهای نمودار ارز دیجیتال

سر و شانه:

(همان دستورالعمل ها برای الگوی معکوس نیزاعمال می شود)

تشخیص روند: مهم است که روند صعودی قبلی ایجاد شود تا این یک الگوی معکوس باشد. بدون یک روند صعودی قبلی برای معکوس کردن، نمی‌توان الگوی معکوس سر و شانه‌ داشت.

شانه چپ: هنگامی که قیمت در یک روند صعودی است، شانه چپ یک قله را تشکیل می دهد که نقطه اوج روند فعلی را نشان می دهد. پس از رسیدن به اوج، کاهش شروع به تکمیل ساختار شانه می کند. پایین ترین سطح نزولی معمولا بالای خط روند باقی می ماند و روند صعودی را دست نخورده نگه می دارد.

سر: از پایین شانه چپ، یک روند صعودی شروع می شود که از اوج قبلی فراتر می رود و بالای سر را مشخص می کند. پس از اوج گرفتن، پایین بودن کاهش بعدی، دومین نقطه از یقه را نشان می دهد. پایین بودن نزول معمولاً خط روند صعودی را می شکند و روند صعودی را به خطر می اندازد.

شانه راست: پیشروی از پایین سر، شانه راست را تشکیل می دهد. این قله پایین تر از سر (یک ارتفاع پایین تر) و معمولاً در راستای بلندی شانه چپ است. در حالی که تقارن ترجیح داده می شود، گاهی اوقات شانه ها ممکن است ناقص باشند. نزول از قله شانه راست باید یقه را بشکند.

یقه: یقه با اتصال دو نقطه پایین شکل می گیرد. پایین ترین نقطه اول انتهای شانه چپ و شروع سر را نشان می دهد. پایین دوم انتهای سر و شروع شانه راست را نشان می دهد. بسته به رابطه بین دو پایین، یقه می تواند شیب دار، پایین یا افقی باشد. شیب یقه بر درجه نزولی الگو تأثیر می گذارد، شیب رو به پایین نزولی تر از شیب رو به بالا است.

حجم: همانطور که الگوی سر و شانه آشکار می شود، حجم نقش مهمی در تایید دارد. میزان حجم را می توان به عنوان یک نشانگر یا به سادگی با تجزیه و تحلیل سطوح حجم اندازه گیری کرد. در حالت ایده آل، اما نه همیشه، حجم در هنگام پیشروی شانه چپ باید بیشتر از هنگام پیشروی سر باشد. با هم، کاهش حجم و بالا بودن جدید سر به عنوان یک سیگنال عمل می کنند.

علامت سیگنال بعدی زمانی می آید که حجم با کاهش از اوج سرافزایش می یابد، سپس در طول پیشروی شانه راست کاهش می یابد. تایید نهایی زمانی می آید که حجم در طول کاهش شانه راست بیشتر شود.

شکستن یقه: الگوی سر و شانه کامل نیست و تا زمانی که ساپورت یقه شکسته نشود، روند صعودی معکوس نمی شود. در حالت ایده آل، این نیز باید به شیوه ای متقاعد کننده و با افزایش حجم اتفاق بیفتد.

هدف قیمت: پس از شکستن حمایت یقه، کاهش قیمت پیش بینی شده با اندازه گیری فاصله از یقه تا بالای سر مشخص می شود. سپس این فاصله از یقه کم می شود تا به هدف قیمتی برسد.مثال مفصل زیر را ببینید:

همین امر را می توان در مورد سر و شانه معکوس که یک الگوی معکوس صعودی است اعمال کرد.

تیغه ها، سر و شانه ها، پایین و بالا

در اینجا نمونه‌هایی از راه‌اندازی معامله برای تیغه ها، سر و شانه‌ها، پایین و بالا آورده شده است.