آموزش استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

آموزش استخراج بیت کوین

به طور کلی اغلب شرکت های بزرگ با انبارهای مملو از تجهیزات، استخراج بیت کوین انجام می دهند اما افرادی هم می توانند با موفقیت، این فرایند را انجام دهند. ما در این مطلب درباره نحوه راه اندازی یک ماینر بیت کوین توضیحاتی ارائه نموده ایم.

اغلب افراد به نحوه کار بیت‌کوین و فرایند استخراج آن تا حدودی آشنا می باشند.اما در این متن می خواهیم نحوه تولید بیت کوین را نیز بررسی کنیم، در ابتدای کار باید تصمیم بگیرید از چه سخت افزاری استفاده کنید، درهنگام انتخاب سخت افزار باید به دو نکته توجه کنید:

هش ریت(Hash rate): تعداد محاسباتی که سخت افزار در هر ثانیه انجام می دهد، زیرا سعی می کند هش هدف را شکست دهد. میزان هش بر حسب مگاهش، گیگاهش، تراهش و اگزاهش در ثانیه (MH/sec، GH/sec، TH/sec و EH/sec) اندازه گیری می شود.

هرچه هش ریت شما بیشتر باشد، احتمال حل یک بلوک تراکنش بیشتر است. صفحه مقایسه سخت‌افزارهای استخراج بیت‌کوین در سایت ویکی(wiki) مکان خوبی برای یافتن اطلاعات تقریبی در مورد هش‌ها برای سخت‌افزارهای مختلف است.

میزان مصرف انرژی: هنگام انتخاب سخت افزار بایستی به مصرف انرژی دستگاه توجه کنید. دکل های استخراج بیت کوین برق بسیاری مصرف دارند که هزینه بر است. برای فهمیدن اینکه درهر وات برقی مصرفی، چند هش دریافت می‌کنید، تعداد هش را بر تعداد وات‌هایی که در مشخصات فنی سخت‌افزار نشان داده شده است، تقسیم کنید.

استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین

سه نوع سخت افزار اصلی برای استخراج کنندگان بیت کوین وجود دارد: GPU، FPGA و ASIC. در ادامه مطلب هر سه دستگاه را به طور کامل بررسی می کنیم:

ماینرهای CPU/GPU

کم قدرت ترین نوع سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال، کامپیوتر خودتان است. در تئوری، می‌توانید از CPU رایانه خود برای استخراج بیت‌کوین استفاده کنید، اما در عمل، طبق استانداردهای امروزی آنقدر کند است که فایده‌ای ندارد. با افزودن سخت افزار گرافیکی به رایانه رومیزی خود می توانید هش بیت کوین خود را افزایش دهید.

کارت های گرافیک دارای واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) هستند که برای انجام مسائل سنگین ریاضی طراحی شده اند، بنابراین می توانند تمام چند ضلعی های پیچیده مورد نیاز در بازی های ویدیویی پیشرفته را محاسبه کنند. از این جهت،  به‌ویژه در الگوریتم هش امن (SHA) – یا SHA-256 بیت‌کوین که ریاضیات هش‌سازی لازم برای حل بلوک‌های تراکنش هستند، مفیدند. این روزها استخراج CPU و GPU دیگر قابل اجرا نیست. دشواری استخراج بیت کوین با انتشار قدرت استخراج ASIC آنقدر شتاب یافته است که کارت های گرافیک ساده نمی توانند با آن رقابت کنند.

ماینرهای FPGA

FPGA (مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر) یک مدار مجتمع است که برای پیکربندی پس از ساخت طراحی شده است. این مدار به یک سازنده سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال اجازه می‌دهد تا تراشه‌ها را به صورت حجمی خریداری کند و سپس قبل از اینکه آنها را در تجهیزات خود قرار دهد ، برای استخراج بیت‌کوین سفارشی کند.

از آنجایی که تراشه ها برای استخراج بیت کوین سفارشی شده اند، نسبت به CPU و GPU عملکرد یهتری دارند. FPGA های تک تراشه ای در حدود 750 مگا ساعت در ثانیه کار می کنند، این سرعت در سطح بالایی است، اما سازندگان می توانند بیش از یک تراشه را روی یک برد قرار دهند. زمان خود FPGA ارتقای قابل توجهی نسبت به استخراج CPU و GPU داشتند. با این حال، امروزه FPGA ها به دلیل عملکرد پایین، دیگر در استخراج بیت کوین قابل رقابت نیستند.

 تراشه های ASIC

مدارهای مجتمع با کاربردهای (ASIC) برای انجام استخراج بیت کوین با سرعت بالا و تا حد امکان موثر طراحی شده اند. به دلیل اینکه این تراشه ها به طور خاص برای این کار طراحی و سپس ساخته می شوند، تولید آنها گران و زمان بر است ،اما سرعتی خیره کننده دارند.

پیش از خرید دستگاه برای شروع کسب و کار استخراج بیت کوین ، سود پیش بینی شده ماینر خود را با استفاده از ماشین حساب های سودآوری استخراج آنلاین محاسبه کنید. می توانید پارامترهایی مانند هزینه تجهیزات، هش ریت، مصرف انرژی و قیمت فعلی بیت کوین را وارد کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا سرمایه شما بازپرداخت شود.

یکی از پارامترهای کلیدی دیگر سختی شبکه است. این معیار تعیین می کند که کشف بلوک های جدید چقدر سخت است و با توجه به هش ریت شبکه متفاوت است. احتمالاً با وارد شدن دستگاه‌های ASIC به بازار، دشواری استخراج به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، بنابراین ارزش آن را دارد که این معیار را نیز در محاسبات افزایش دهید تا ببینید با پیوستن افرادبیشتری به کار استخراج، بازگشت سرمایه شما چگونه خواهد بود.

ممکن است به نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال برای ماینر ASIC خود نیز نیاز داشته باشید، اگرچه برخی از مدل‌های جدیدتر وعده می دهند که همه چیز را از قبل پیکربندی شده تحویل دهند و شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به دیوار وصل کنید.

با این حال ، این احتمال وجود دارد که شانس زیادی برای استخراج موفقیت آمیز بیت کوین نداشته باشید، مگر اینکه با افراد دیگر کار کنید، مثلاً با پیوستن به یک استخر استخراج بیت کوین.امروزه، بیشتر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند از طریق استخر این کار را انجام می دهند. برخی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین در حال حاضر در جهان عبارتند از:

  • Poolin
  • Binance Pool
  • AntPool