تشخیص بهترین ICO برای سرمایه گذاری

تشخیص بهترین ICO برای سرمایه گذاری

تشخیص بهترین ICO برای سرمایه گذاری

بازار کریپتو دارای هزاران ICO است و هر ماه صدها ICO جدید با مفاهیم جدید و آخرین فناوری ها به آن اضافه می شود. سرمایه گذاری در این بازار نوسانات زیادی دارد، از همین رو تشخیص و انتخاب بهترین ICO برای سرمایه گذاری کار بسیار سختی می باشد در این متن درباره این موضوع اطلاعات جامع و مفیدی ارائه می کنیم.

برای سرمایه گذاران همیشگی ICO ، انتخاب آن آسان است اما برای سرمایه گذاران جدید، کمی سخت می باشد حتی وضعیت زمانی سخت ترمی شود که ICO ی که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند شامل جزئیات بسیار فنی و خارج از درک آنها باشد.

راهنمای بازاریابی ICO برای تجزیه و تحلیل بازار فعلی آن و رقبا بسیار مفید است. با این حال، با استفاده ازعقل سلیم و انجام بررسی های لازم مربوط به ICO مورد نظر، می توانید تعیین کنید که آیا پروژه خوبی است یا خیر و تصمیم درستی بگیرید. موارد کلیدی خاصی مانند ایده پروژه ICO، وایت پیپر، مدل کسب‌وکار، نقشه راه، رقبا، بررسی‌های شخص ثالث، رتبه‌بندی‌ها، جوامع، شفافیت و مواردی دیگر وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری، آنها را در نظر بگیرید که به ترتیب توضیح داده ایم.

ایده پروژه ICO

یکی از اولین مواردی که باید قبل از سرمایه گذاری در ICO در نظر بگیرید، شناخت و درک ایده پروژه است. این سوالات را بپرسید: آیا سودی ایجاد می کند و ارزشش را دارد؟ درک کنید که چرا بلاک چین و توکن آن مورد نیاز است. آیا ارزش تمرکززدایی را دارد؟ از نظر اندازه بازار چه پتانسیلی دارد؟ اگر از پاسخ به این سؤالات راضی هستید، برای خواندن وایت پیپر آن اقدام کنید.

خواندن وایت پیر

هر ICO با یک وایت پیپر همراه است. وایت پیپر یک فایل pdf 20 تا 40 صفحه ای است که در آن توضیحات کامل درباره ICO که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید مشاهده می کنید. این فایل دانستنیهای لازم در مورد یک سکه یا توکن ICO را به شما می گوید. مشکلاتی که ICO به دنبال حل آن است، جزئیات فنی توسعه آن و آنچه تیم پشت ICO قصد دارد پس از دریافت بودجه، ارائه دهد.

البته همه وایت پیپرها دارای اطلاعات متفاوت، بازار متفاوت و مخاطبان متفاوتی هستند. در نهایت، این عقل و درک شماست که کمک می کند تا مطمئن شوید که آیا این ICO برای سرمایه گذاری خوب است یا خیر. پس از بررسی جزئیات وایت پیپر، درک بهتری از صنعت، رقبا، تیم موسس و نقشه راه توسعه شرکت خواهید داشت.

از آنجایی که یک وایت پیپر اغلب با چندین مخاطب ارائه می شود، اگر دارای بخش های بسیار فنی باشد، کاملا طبیعی است. از طرفی دیگر، وایت پیپرهای خاصی وجود دارند که پر از نکات بیهوده هستند و بلافاصله پرچم قرمز را نشان می دهند.

مدل کسب و کار

با درک مدل کسب و کار یک ICO، ایده بهتری از عملکرد کوین/توکن آن در آینده خواهید داشت. شما باید بدانید که چرا توکن خود را راه اندازی کرده و از مدل های سنتی استفاده نکرده است؟ همچنین می‌توانید با شرکت در رویدادهای ICO که به‌ویژه برای کسانی که قصد راه‌اندازی پروژه ICO خود را دارند یا می‌خواهند در رمز ارز ها سرمایه‌گذاری کنند، سازماندهی شده‌اند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دنبال کردن تیم موسس در لینکدین

بهترین ساختارها همیشه بر پایه‌های محکم ساخته می‌شوند و ارزهای دیجیتال هم تفاوتی ندارند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از یک توکن/سکه ICO حمایت کنید، ابتدا باید بدانید که قرار است با چه کسی ارتباط برقرار کنید. برای اینکه یک ICO با موفقیت اجرا شود باید یک تیم اختصاصی پشت آن باشد. اعضای تیم باید حرفه ای و با تجربه باشند.

چند سوال دیگر که باید قبل از سرمایه گذاری در ICO بپرسید به شرح زیر است:

  • تجربه حرفه ای آنها چیست؟
  • برای چه شرکت هایی کار کرده اند؟
  • از کجا فارغ التحصیل شده اند؟
  • چه مدت شرکت/تیم با هم بوده است؟
  • آنها چقدر در کار با بلاک چین/ارزهای دیجیتال تجربه دارند؟
  • آیا مدیر عامل آن ICO خاص در تیم های فنی پیشرو، تجربه دارد؟
  • آیا اعضای تیم و مدیر عامل شرکت در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و غیره فعال هستند؟ آیا آنها سابقه کشمکش دارند؟

خواندن و بررسی نقشه راه

یکی دیگر از اطلاعات ضروری که در سرمایه گذاری باید بدانید، خواندن و بررسی نقشه راه موجود در وایت پیپر یک شرکت ICO یا سایت آن است. نقشه راه جزئیاتی که شرکت در گذشته انجام داده و در آینده انجام میدهد مشخص می کند.

باید جدول زمانی را ارائه دهد که در طی آن هدفش دستیابی به نقاط عطف معنادار از پیش تعیین شده است. این نقاط عطف بر اساس هدف شرکت متفاوت است، اما باید مشخص کند که چه چیزی در حین و پس از ICO تکمیل می شود. فقط به این دلیل که یک شرکت ایده

خوبی دارد به این معنی نیست که شما باید سرمایه گذاری کنید. مراقب سرمایه گذاری در شرکتی باشید که نمونه اولیه یا حداقل یک تیم قوی برای انجام این کار ندارد. آخرین مورد در نقشه راه و وایت پیپر که باید به آن توجه کنید اینست: باید دریابید که سکه جدید چه زمانی در صرافی فهرست می شود. صرف نظر از اینکه شرکت یا ایده چقدر خوب است، بازده ،زمانی ایجاد می شود که در نهایت بتوانید سکه جدید را با سود خوب مبادله کنید.

هارد کپ (Hard Cap)

در یک پروژه ICO، هارد کپ به معنای تامین کل توکن ها/کوین های تولید شده است. این مقدار ثابت است و یک شرکت ICO این اطلاعات را قبل از راه اندازی منتشر می کند. قابل ذکر است که جمع آوری وجوه برای توزیع سکه هرگز نمی تواند بیش از این مقدار باشد.

چرا هارد کپ برای پروژه ICO مهم است و چرا باید قبل از سرمایه گذاری در پروژه آن را در نظر بگیرید؟

کمیابی چیزی است که به بهترین وجه مفهوم هارد کپ را در یک ICO توصیف می کند. فقط چند ثانیه به الماس فکر کنید، هر چه کمیاب تر باشد، ارزش آن بیشتر می شود. همین امر در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند. این دقیقاً مانند فرآیند تقاضا و عرضه است. اگر عرضه محدودی از یک توکن خاص وجود داشته باشد، ممکن است ارزش سکه/توکن نیز در طول زمان افزایش یابد.

این امربه نوبه خود از ارزش و یکپارچگی شبکه زیربنایی محافظت می کند. با این حال، تعادل بسیار واضحی در درست کردن این عدد وجود دارد.هرچه یک شرکت ICO سرمایه کمتری دریافت کند، دیرتر قادر به توسعه و رشد شبکه خواهد بود. در صورت عدم موفقیت شبکه در دستیابی به هدف تعیین شده، ارزش سکه/توکن کاهش می یابد، بنابراین منجر به کاهش ارزش و یکپارچگی شبکه می شود.

حتماً پروژه‌هایی را دیده‌اید که صدها میلیون دلار جمع‌آوری می‌کنند بدون اینکه هدف مشخصی از این که با این همه پول چه باید کرد، داشته باشند. نمونه‌هایی از استارت‌آپ‌های ICO وجود دارد که هدف مالی خود را 20 میلیون دلار تعیین کرده‌اند، اما پس از آن به بیش از 200 میلیون دلار افزایش یافته‌اند،

زیرا نمی‌توانند هارد کپ درستی تعیین کنند. در این حالت، هیچ برنامه از پیش تعریف شده ای برای بودجه بیش از 20 میلیون تومان وجود ندارد. در صورتی که سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده برای کارکرد مؤثر، به‌ویژه در استارت‌آپ‌های جوان استفاده نشود، هرگز بازگشت سرمایه مورد انتظار آنها را نخواهید یافت.

بررسی رقبا

وقتی به سرمایه گذاری در یک ICO از دیدگاه رقبای آن فکر کنید، یکی از اولین نکات کلیدی که باید به آن توجه کنید این است که آیا رقبای ICO انتخابی شما موفق به تکمیل پروژه شده اند یا خیر. آیا ICO مورد نظر شما دارای ویژگی هایی است که رقبای آن دارند یا چیزی متفاوت است؟ آیا از همان فناوری استفاده می‌کند که رقبای آن استفاده می‌کنند یا فناوری برتری نسبت به دیگران دارد؟

بررسی شخص ثالث

سرمایه گذاری با کیفیت نه تنها برای سرمایه گذاران بلکه برای صادرکنندگان ICO نیز ضروری است. این به این دلیل است که هر ICO می خواهد پروژه خود را بر اساس شایستگی ارائه دهد. بررسی ها، تغییرناپذیر، قابل اعتماد و بازخورد واقعی کاربران را منعکس می کنند. آنها در واقع یک نقطه مرکزی برای توسعه دهندگان و تحلیلگران هستند، مهمتر از همه به این دلیل که می توانند برای توسعه یک بازار قابل اعتماد ICO در آینده ضروری باشند.

یک بررسی می تواند اعتبار یک نام تجاری را بدون توجه به اینکه چقدر بزرگ یا معروف باشد، ایجاد کند یا از بین ببرد. بررسی های شخص ثالث نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، به خصوص زمانی که می خواهید به خدمات یک شرکت دسترسی داشته باشید و محصولات آن را خریداری کنید.

در دنیای ارز دیجیتال، زمانی که به سرمایه گذاری در یک ICO فکر می کنید، باید قبل از تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری، بررسی های شخص ثالث را بخوانید. خواندن این بررسی‌ها، اطلاعات مفیدی خارج از تولید خود ICO به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا یک تصمیم سرمایه‌گذاری آگاهانه بگیرید.

رتبه بندی های ICO

رتبه بندی به معنای ارزیابی یک ICO بر اساس چهار معیار بزرگ است:

  • ارزیابی تیم آن
  • ارزیابی محصول
  • ارزیابی توکونومیکس
  • ارزیابی تجاری

رتبه بندی، همچنین به ارزیابی کیفیت کلی و قابلیت اجرای پروژه ICO کمک می کند و به شما امکان می‌دهد یک دید کلی از ICO‌های گذشته و میزان موفقیت و بازگشت سرمایه آنها را داشته باشید. بنابراین، وقتی به سرمایه‌گذاری در یک ICO فکر می‌کنید، رتبه‌بندی آن را با سایر ICO‌ها مانند UbiatarPlay، DIW، Koios، XYO ، که روی یک فناوری کار می‌کنند، با پروژه‌های مشابه بررسی و مقایسه کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا باید در این پروژه سرمایه‌گذاری کنید یا خیر.

 اعضای جوامع ICO

همانطور که باید تیم، وایت پیپر، رقبا و سایر عوامل کلیدی را در نظر بگیرید، تعداد اعضای یک ICO نیز به شما کمک می کنند تا در سرمایه گذاری تصمیم درستی بگیرید. با این حال، باید بررسی کنید که تعداد اعضای جوامع ICO واقعی یا جعلی است. هرچه یک ICO در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند تالارگفتگوی بیت کوین، گروه تلگرام یا حتی رسانه های اجتماعی معمولی آن مانند فیس بوک، توییتر و

لینکدین فالوور بیشتری داشته باشد، برای سرمایه گذاری قابل اعتمادتر خواهد بود.مدیریت انجمن ICO به شرکت کمک می کند تا جوامع و کانال های مختلف را برای تبلیغ و ترویج پروژه های ICO برای مخاطبان مناسب انتخاب کند. بنابراین، هنگام سرمایه‌گذاری در یک ICO مطمئن شوید که آیا یک مجموعه واقعی از فالوورها در جامعه خود دارد یا خیر.

شفافیت

شفافیت به معنای اینست که چیزی از سرمایه گذاران پنهان نماند. وقتی یک ICO چیزی را از سرمایه گذاران خود پنهان نمی کند، اعتماد به آنها آسان تر است. بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در یک ICO، باید مطمئن شوید که توسعه‌دهندگان ناشناس نیستند و در مورد نام، طرح‌های تجاری، مکان‌ها و غیره 100% شفافیت وجود دارد.

علاوه بر این، بررسی کنید که آیا تماس با ICOی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید، آسان است یا خیر. شما باید بتوانید زمانی که به اطلاعاتی در مورد پروژه نیاز دارید، با آنها تماس بگیرید.در نهایت، شفافیت در مورد اعتماد به دنیای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. به عنوان یک سرمایه گذار ICO، این حق شماست که از تمام جزئیات ممکن در مورد یک پروژه ICO بدانید. هر بخش از اطلاعات به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای سرمایه گذاری کمک می کند.